Gå til innhold

Kva takst kan eg forvente, Front golf 3

Ranger emnet

jon-t

Anbefalte innlegg

Hei!

Ble rygget i mens min bil sto parkert her for ikkje så lenge siden. Venter nå på takstsering. Kva bør eg forvente/forlange ?

Bilen er ein Golf 3 96 modell

Verkstedet eg har vert å hørt med seier:

-Nytt panser

-Ny frontfanger (type som må lakerest)

-Ny komplett grill

-Ny Venstreskjerm framme

-Ny lykt

Alt må lakerest

Vist ein spør om å få kontant oppgjør kor mykje kan ein rekne med at beløpet blir redusert i forhold til taksten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt rundt og funnet ut at det vil koste ca 6500 kr i deler. Lakeringen kjem på ca 6500kr. Så kommer arbeid i tilegg. Kor mykje kan eg rekner med at dei tar i arbeid på å bytte panser, frontfanger, grill og framskjerm ?

Burde vel iallefall bli 15000 kr ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble påkjørt for noen år siden, skader for 30000 på en gammel corolla, så den ble kondemnert. Fikk 15000 i erstatning minus 3000 for å "kjøpe tilbake bilen" fra forsikringsselskapet, altså 12000 kontant. kjøpte deler for 1500, og satt igjen med resten. Mitt tips til deg; kjøp brukte deler,og gjør mest mulig selv. Da kan du faktisk tjene litt penger på dette, og det er ikke dumt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har fått ein foreløpig takst på 21000 kr no :) Berre venter på svar frå if om dei godkjenner taksten. Og på å finne ut om eg kan få alt i min lomme :) Eg trenger ikkje å faktisk reparere bilen sant ? Kan vel selge den slik som den står og ta pengene ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er uten skyld kan du be om kontantoppgjør ja. Men det kan hende selskapet legger inn en anmerkning på bilen i Autosys slik at bilen må vises Satans Tregvesen innen rimelig tid for å unngå avskilting.

Det er ikke så ofte det skjer, men det hender

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaden er av rein kosmetisk art så tviler på at det vil vere nødvendig :)

Då ender eg opp med avgjørelsen om eg 1. Bruker pengene på å fikse bilen til perfekt stand. 2. Selger bilen slik den er no og putter pengene frå forsikring i lomma og kjøper ny bil. 3. Putter pengene i lomma og kjører rundt med bilen slik den er no.

Dette kjem til å bli ein vanskelig avgjørelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil spare pengene til noe annet, kan du jo kjøpe noe brukt fra et bilopphoggeri og bare la være å lakke det f.eks. Koster ikke stort, og du slipper kanskje trøbbel med politi pga knuste lykter og skarpe kanter. De liker ikke sånt...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noko som vil prøve å gjette på kva taksten blir ?

Spørs jo helt hvordan bilen ser ut det da.

Først skal jo bilen verdi takseres, da ser man generelt på bilens tilstand, så veier man verditaksten mot skadetaksten før man vurderer om bilen skal rettes eller kondemneres. Er det rust, bulker eller lakkskader på de gamle delene dine, så får du jo fratrekk på det også (Bilen skal jo se ut som den gjorde før skaden).

Nå finnes det ganske mange 96 3'er Golfer til 5.000-10.000 kr, så spørs om du ikke får penger til å kjøpe en "ny" brukt Golf.

Btw: Det er ikke dumt å shine bilen før den skal takseres, du må tenke at du skal selge bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider