Gå til innhold

Irritasjonsmoment for stakkarer med dial-up?!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er folk virkelig nødt å "quote'e" bilder osv når folk poster ?

eks.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=2605

For oss stakkarer med 64k eller mindre så er det et rent helvette å åpne slike poster, det holder LENGE at bildet må lastes en gang.

Det er 1 linje pr bilde som må fjernes fra qoute'n, det er vel ikke altfor mye å be om? evnt hvis det er mulig å gjøre om på forumet slik at bilder automatisk ble fjernet når folk qoute'r.

 

Andre som irriterer seg over det samme eller er jeg alene i dial-up helvette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Er folk virkelig nødt å "quote'e" bilder osv når folk poster ?

eks.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=2605

For oss stakkarer med 64k eller mindre så er det et rent helvette å åpne slike poster, det holder LENGE at bildet må lastes en gang.

Det er 1 linje pr bilde som må fjernes fra qoute'n, det er vel ikke altfor mye å be om? evnt hvis det er mulig å gjøre om på forumet slik at bilder automatisk ble fjernet når folk qoute'r.

 

Andre som irriterer seg over det samme eller er jeg alene i dial-up helvette?

 

Kan du stave A D S L ?

 

hehehe :D :D Sorry, måtte bare aneglsmili

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Er folk virkelig nødt å "quote'e" bilder osv når folk poster ?

eks.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=2605

For oss stakkarer med 64k eller mindre så er det et rent helvette å åpne slike poster, det holder LENGE at bildet må lastes en gang.

Det er 1 linje pr bilde som må fjernes fra qoute'n, det er vel ikke altfor mye å be om? evnt hvis det er mulig å gjøre om på forumet slik at bilder automatisk ble fjernet når folk qoute'r.

 

Andre som irriterer seg over det samme eller er jeg alene i dial-up helvette?

 

Kan gjøre slik at forumet viser linken til bilde istedenfor å smelle opp bildene.... men det blir kun der folk har bilder som attachments..!

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Det har vel ikke noe å si om bildet blir quotet?? Bildet trengs vel å lastes ned en gang, og hvis bildet skal vises flere ganger ligger det nedlastet i temp og blir hentet lokalt fra datamaskinen?!

 

Det er godt vi har noen som kan data her.. ;)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende med bilder i quote'n er at tråden blir så grusomt lang, veldig fort....... mye scrolling :(

 

Selv om bildet ligger i tempfilen tar det lenger tid og laste inn siden allikevel (sånn for og pirke litt ;))

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Kan du stave A D S L ?

 

hehehe :D :D Sorry, måtte bare aneglsmili

 

Jepp kan stave adsl. Kan du stave T E L E H O R, som er de eneste som har bygget ut her og i følge telehor sine teite regler om max 3km unna sentralen bor jeg 69 METER for langt unna !!!!!!!

 

Originally posted by famir

Det har vel ikke noe å si om bildet blir quotet?? Bildet trengs vel å lastes ned en gang, og hvis bildet skal vises flere ganger ligger det nedlastet i temp og blir hentet lokalt fra datamaskinen?!

 

Skjer ikke her, laster samme fu%&ings bilde for hver gang det skal vises, sikkert no bøggi med browser'n min, men jeg går ikke tilbake til iexplore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Selv om bildet ligger i tempfilen tar det lenger tid og laste inn siden allikevel (sånn for og pirke litt ;))

 

Ok ok! :D

 

Men så kan vi legge til hvis maskinen er treg blir henting av bildet tregt og RAM`en er full og alt går sakte +++ ;)

 

Originally posted by CrZy_T

Skjer ikke her, laster samme fu%&ings bilde for hver gang det skal vises, sikkert no bøggi med browser'n min, men jeg går ikke tilbake til iexplore.

 

Det er flere instillinger på det der, i allefall på Iexplore.

 

Men du kan prøve å laste Mozilla fra http://www.mozilla.org/releases/stable.html.

 

Det er en meget kjapp og bra nettleser. Jeg merker stor forskjell fra Iexplore. :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Ok ok!

 

Men så kan vi legge til hvis maskinen er treg blir henting av bildet tregt og RAM`en er full og alt går sakte +++

 

 

Det er flere instillinger på det der, i allefall på Iexplore.

 

Men du kan prøve å laste Mozilla fra http://www.mozilla.org/releases/stable.html.

 

Det er en meget kjapp og bra nettleser. Jeg merker stor forskjell fra Iexplore. :)

 

P3 800, 512mb ram, w2k fresh install @ ata100/7200rpm.

Som sagt ... går ikke tilbake til iexplore og pop-up helvette. Kjører Opera. Sikkert settings, men slit å lete. Kan gjøre så jeg ikke får opp bilder i det hele tatt, men da blir ofte poenget med posten borte.

 

 

men jeg er tydeligvis ikke den eneste som irriterer meg over det.. sjøl om Loppa har et anna argument er det fortsatt irriterende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

jeg synes at når folk skal ''quote'' på noe som har et stort bilde i seg så kan dem delle bilde å bare henvise til teksten...

 

jeg regner ikke med å se dette fra turbo2..men men :D

 

er kjedelig å rocke scrolltasten så mye :D

 

Jepp, som Håkon sier her - quote går an uten og ta med bildet - bare hak av i feltet som kommer opp nederst for dette ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår