chrysler84 Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Sentrallåsen min funker ikke lengre, er noe i førerdøren som gjør det, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt nye\brukte deler? Noen som har kanskje? Og hva heter di? er til sentrallåsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Kan være mye som gjør at sentrallåsen ikke fungerer. Sentrallåsen styres av BCMen. Ellers er det to brytere på hverside av bilen som kan styre sentrallåsen. I dørene er det stortsett bare noen sensorer og motor for sentrallåsen. I fører døren er det bare en bryter og selve dørlåsen. Dørlåsen er en enhet med både mekansiske og elektriske komponenter. Det er muligens denne du snakker om? Den heter noe så fint som "Latch" på engelsk. Deler kan du få tak i på ebay, eller hos huggere eller andre som selger Stratus i deler. Min erfaring er at huggerne er vanskelig å handle hos, om du ikke kan komme å skru ut delen selv. Har opplevd å ta kontakt om 10 forskjellige deler i løpet av en uke hos samme hugger og fått svar at "den har vi ikke" enda de oppgir å ha 4 biler inne. Å det har vært deler som "vannrennen" i front (den under vindusviskerne), diverse lykter, antenne, midtkonsoll osv. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 For å hjelpe deg litt i letingen kan du begynne med å koble ut dørlåsen på førersiden. Det går en multikontakt inn i denne. Koble denne av og prøv å opperere sentrallåsen fra passasjer siden. Resten av systemet skal virke når du kobler ut den deffekte dørlåsen. Om det ikke hjelper prøv å koble inn og koble ut neste dørlås (neste dør), om du kobler ut en og systemet virker vet du hvilken som er deffekt og må skiftes. Har du tilgang til måleinstrument gjør har du større potensiale til å finne feilen om ikke det hjelper å koble ut dørlåsene. For det du bør se etter da er kortslutning en plass i systemet og sjekke at bryterne virker som de skal. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 lenge siden jeg hold på med alarmen og da husker jeg målte et punkt som er felles for samtlige dør brytterne og den har 2 logiske tilstander som er 6volt og 3 volt. hvilken er "åpen/lukket" husker jeg ikke, den er under rattet og menner det er den yterste kabelenn som er tapet til en plastik horizontal stang nærmest panser åpneren. enten var den blå eller gul. mål i den og da skal du måle mellom de 2 verdiene, om ikke så har du brudd mellom målepunktet og brytterne. låsene i dørane aktiverer en potmeter som vrir seg og endrer verdi og det er dette verdi som gir de 2 tilstandene for å åpne/lukke skal aktiveres. disse potmetrene kan bli dårlig med tiden men det hjelper å rense og smørre de. ellers tar det som en self at du har skjekket sikringen... selv om den er litt vanskelig å finne -jeg leitet en stund før jeg fant den :) husker forresten ikke hvem det var ehller... hehe... men si ifra hva det var eller åsen det gikk. :thumb Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg