Gå til innhold

1.6 girkasse og mekanikerproblem

Ranger emnet

fosgate

Anbefalte innlegg

Blei lurt gitt! :/

Fikk for lenge siden problem med girkassen (Kode: ERT) og satte den i garasjen og stort sett glemte av bilen, har brukt anna bil. Den hoppa ut av 5 gire og skrapa på resten.

Så, fikk motet i meg en dag etter å ha lest en annonse på finn om en kar som overhalte kasser billig i Oslo, medeier i ett bilverksted også.

Skrudde ut, forhåndsbetalte fyrn og sendte avgårde, så gikk tida å hørte lite fra fyren, begynnte å mase etter en halvannen mnd og til slutt sa jeg at vi dreit i heile greia, fikk plutselig bruk for bilen så måtte få det i orden, ba han overføre penga tilbake å levere kassen tilbake, sto hele tiden for transport Lofoten - Oslo så det var bare å levere den. Etter jeg sa dette til han gikk det noen timer, så ringte han å sa han hadde fått tak i en donorkasse som han bytta over innmaten i så nå var alt i orden! Fikk kassen hjem å skrudde ihop å starta opp, ut å kjør å alt virka greit til jeg slipper gassen, da kommer skrapingen :(

Ringte fyren å da kom han med at det bare var bytta 2x 5-girdrev + diverse deler brukt, hvilke brukte deler det er snakk om får jeg ikke ut av han.. Reiv meg jo helt løs i telefon til han, eksploderte av uante dimensjoner, for en kødd!!! Noe skikkelig delevask hadde han heller ikke gjort så jeg bytta olje tvert, kom ut 3-4 metallbiter og ellers mye spon i olja. Fyllte på ny girolje og har kjørt 4-5 mil til nå, kassa virker SUPERT, tight å fin, bare den skrapinga når jeg slipper gassen, så er spm, hva inni kassa er det folket tror denne skrapinga kommer av og hvor lenge kan det evt holde?

Har ei uke på meg til jeg må være i Bergen, 175 mil unna her + samme hjemover :/ Lukter optimistprosjekt...

Svært takknemmelig for svar å meninger! :partyon:

2007 Skoda Octavia Tour, 1.9 TDI

x - 2001 VW Golf IV Highline

x - 2000 Skoda Octavia 1,6

x - 1991 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider