Gå til innhold

Hva vil være mest gunstig å gjøre før salg av bil mtp årsavgift etc.?

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettopp fått igjen bilen fra service.

Tenker på å selge den fortløpende, da jeg hverken har bruk for den eller råd til å ha den.

Nå har det seg slik at årsavgiftsperioden er her, og jeg har ennå ikke betalt den. Jeg har fått en purring, og neste frist er nå på fredag.

Kan jeg selge bilen uten skilter? Hvor attraktivt contra med skilter vil en bruktbil virke overfor selger? (Det vil jo bl.a. utelukke prøvekjøring?)

Er ikke interessert i å betale årsavgiften, når jeg skal selge bilen nå.

Et siste spørsmål:

Har et sett sommerfelger 18" Rs4 II, som står på bilen per dags dato. Vil jeg få mer for felgene, dersom de selges separat?

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal årsavgiften og legg til i prisen du tar for bilen. Siden du er (langt) over dato vil ikke denne forsvinne selv om du avskilter. Kjøper som ser dette vil heller gå til en annen bil.

Prøveskilter er dyrt og prøve på et lukket område er ikke et godt alternativ det heller.

Mitt råd, betal regningen så slipper du mange problemer og får raskere handel.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett du som er ansvarlig for å betale avgiften for inneværende år, selv om du selger(juridisk sett). Det greieste er derfor å betale avgiften, for så og "bake" dette inn i prisen når du selger bilen. Hvis du avtaler at ny eier skal betale avgiften, risikerer du at han ikke gidder, og du blir sittende med en inkassosak.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk ser bilder av en bil uten skilter vil jeg nok tro at de får anelser om veldig mye, selvom det egentlig bare gjelder årsavgiften. så det lønner seg nok å betale den

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider