Ritha Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Bilen starter på fulladede nye batterier men iløpet av 1 times kjøretur slutter både stereo, vifte i varmeapparat og lysene å fungere. Kun motoren går (diesel). Dette fenomenet skjer hver gang jeg kjører den men ikke når verkstedet testkjører i opptil 1,5 time.... Når jeg parkerer hjemme er den heeelt tom for strøm. Ikeno gæli med lading og dynamo. Helt topp. Verksted har testet alt som testes kan mener dem. Hva kan dette være ? Har hatt bilen i 8 år og problemet begynte høsten 2008. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Bruker verkstedet vifte husker å slå på lysene og bruker radio? Altså gjør du noe verkstedet ikke gjør?. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 verkstedet må jo her skjønne at de må testkjøre utenfor verksted på lik linje med din kjøring og deretter feilsøke når feilen kommer. burde være elementært for et profft verksted Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ritha Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Joda. Verkstedet påstår at dem har kjørt lange turer både med stereo, vifte og lys påslått men alt funker. Bilen er testet sporadisk mens den har stått på verksted i 3 uker. Hentet den igår da dem ikke finner noe så jeg får bare prøve mere selv også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Ser du ikke bor langt unna meg - hvilket verksted har du vært på? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ritha Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Heisann! Har ikke så veldig lyst til å henge ut verkstedet med navn, men, når det er sagt. Tror ikke jeg legger igjen flere kroner der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Høres helt merkelig ut dette, men har vært borti flere med sidepolt batteri som kan ha problemer med at polskoa løstner, men stemmer ikke helt med det du opplever. må du lade batteri etter hver tur du kjører da eller ? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Det høres helt klart ut som om bilen din ikke lader. enten at den ikke lader i det hele tatt, eller at spenningsfallet under drift blir for stort (belastningsavhengig). Ta et multimeter, og kobl det til på batteripolene dine. ikke karrosseriet, eller noe annet lurt sted, men på selve polene. Ladinga di er avhengig av spenningen over batteripolene, og skal man se om man har noen ulumskheter eller spenningsfall så er det her det må måles. Ta gjerne noen ledninger som er lange nok til at du kan ha multimeteret inne i bilen mens du kjører, og måler spenningen under drift. holder den rundtomkring 14,2, så er ting greit, dårligere etterhvert.. opplever du for eksempel at batterispenningen detter når du skrur på lysa mens du kjører, så klarer ikke dynamoen din å ta unna. Kan også være dårlig kontakt. Mål i så fall med to multimetre, ett på dynamoen, og ett på batteriet. Disse to tallene bør være ganske like. er avviket stort, og større etterhvert som man skrur på mere utstyr, så har du en motstand på veien mellom batteri og dynamo. Det kan være dårlig jord mellom blokk og dynamo, dårlig jording av blokk, irr i + kabelen, osv.. For å finne dårlig kontakt så må man måle over ledningen mens det er belastning. måle for eksempel mellom + på dynamoen og + på batteriet, med motor i gang og lys og annet dilldall på. her skal det da være minst mulig spenning. måler du noen volt her, så har du synderen. sjekk også hvor dynamoen henter spenningsreferansen sin fra..... -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ritha Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Idag har jeg fått tips fra et amcarverksted om at problemet antakelig er løst om jeg skifter reimskivehjul og dynamoreim. Mye sannsynlig at det slurer der og da lader ikke bilen som den skal selv om verkstedet sier at spenningen er bra når dem måler. Sluringa kan visstnok ikke høres så her håper jeg svaret ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Veldig viktig med skikkelig stram reim på 6,2 dieselen. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Da regner jeg med at det var hos Skaugs du var nå sist? De gutta er flinke! :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ritha Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Yes, det var Skaug i Brumunddal ja... Nå håper jeg at problemet er løst.. Det går jo helt greit å kjøre en tur slik bilen er nå, men jeg kan jo aldri stoppe motoren før jeg er hjemme igjen, he he... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Pass på at spenningen ikke faller for mye, for det er elektrisk dieselkutt på disse... Jeg var ute på langtur med min subb, plutselig døde motoren. Jeg fikk starthjelp, men den døde igjen ganske kjapt etter vi tok bort startkablene. Da ble det å koble ut kjørelys, skru av vifta og få litt mer strøm. :( Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Ellers så ville jeg jo ha sjekket børster. Dem trenger ikke stort strøm for å gå, kjørte 6 mil med en som var padde flat, dro den i gang med startkabler, ikke en gang speedometeret virka. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ritha Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Problemet er løst etter til sammen nesten 10 uker på verksted. Reimskivehjulet på klimaanlegget sto dønn fast. Deffekt. Reimene slira og lada ikke i det hele tatt. Kosta flesk å reparere klimaanlegget, men nå er det satt inn nye reimer kobla utenom anlegget. Tenk at verkstedet ikke klarte å finne ut dette sjøl.... hmmmmmm. Men, Skaug i Br.dal ante lusa på gangen dem og det stemte d... Endelig, nå lader den tipp topp og starter som et uvær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.