Gå til innhold

Sentrallås og el. vindusheiser

Ranger emnet

SpikeMan

Anbefalte innlegg

Har tittet litt rundt på nettet og sett at det finnes en del sentrallåser og sånn diverse som kan ettermonteres i bil. Men det jeg lurer på er hvilken type låser disse passer til..

Hvis du ikke vet hva jeg mener med type låser, så tenker jeg på de to typene jeg vet om.. Den ene er de som stikker opp av døra når den er ulåst og som forsvinner enten delvis eller helt nedi døra. Også den typen som er i bilen min, en toyota carina e, hvor du har bare en bryter, ikke elektrisk, som du skyver fram og tilbake. Regner med at konseptet er noe likt som med den andre typen, men vil de sentrallåsene som selges på nettet nå fungere med begge typene? Er det urelevant hvilken type man har?

Også tenker jeg på det med elektriske vindusheiser, er det egentlig bare noe som er vits i kjøpe hvis man allerede har elektriske i bilen og en av motorene går, eller fungerer det å legge inn dette i biler som har manuelle?

Sentrallås som jeg har sett på er: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=TE4200N&vg=8789&vgpath=Varekategorier/65/8789 Noen som har noe peiling angående disse? Hvordan de er å montere i bil osv..?

Endret av SpikeMan
La til link

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Har montert begge deler i varebilen jeg har nå, og fungerer temmelig bra. Sentrallåsen er egnet for alle biler, er bare å ta av dørtrekket, og koble aktuatorene opp mot et stag til låsen.

Ellers vil jeg anbefale denne:

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=2798643021&n=-1712886988&pn=-1712886987

100,- billigere, og du får to fjernkontroller med på kjøpet :) Denne har funka et knapt år på bilen min nå, uten å feile en eneste gang!

Elvinduer derimot, er litt mer køddent. Her bør du gjerne trikse og mikse litt for å sikre deg at motoren faktisk klarer å åpne og lukke vinduet, jeg kjørte vinduet opp og ned, mens jeg testet forskjellige plasseringer til motoren. Ellers er det en temmelig grei skruejobb :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det er bra å høre. Har du noen smart måte å få tatt av dørtrekket? Har prøvd litt på dette før når jeg skulle prøve å isolere dørene, men de ville ikke av på vindusheisene så jeg måtte gi opp..

Hvordan fikk du den av?

Og hva gjorde du for å gjemme bort det hullet som ble igjen etter vindusheisen?

Og vet du om disse kan kobles til alarm? Slik at når jeg skrur av alarmen så låser dørene seg opp?

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britisk varebil fra 1992 er ikke akkurat verdens mest kompliserte konstruksjon, men vindussveiven er som oftest festa med en liten klips på baksiden, som må skyves vekk :)

Hvis du kjøper et sett med el vindusheiser, følger det med forskjellige plugger for å tette hullene.

Det kan kobles til alarm, i "hjernen" til sentrallåsen kommer et ut to kabler, som kobles til alarmen som da henholdsvis er lås opp/igjen :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider