Gå til innhold

Problemer med ISO på sony -cd spiller

Ranger emnet

Rieger

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg bil med en SONY CDX-M700R. Den gamle kontakten var ødelagt, "boksen" i enden som skal inn i cd-spilleren er "tatt av", så ledningene henger kun i boksen som skal kobles til bilen.

Hvilken ledning trenger jeg. Er det dette som er ISO, eller er det en egen SONY-ledning? Mangler altså den fra spiller'n til bila.

Pris på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Popp innom en tur så kan jeg ta en titt på det for deg :)

@lpher

http://www.bilradiospes.no

jepp.. kan gjøre det..

Farsjan var innom i går, men han er vel ikke den mest bilstereo intereserte. Jeg trodde jeg trengte ISO, men dere sa at den kostet 410,-!! Derfor han ikke kjøpte den(betalte 70,- på forrige bil han handla til)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Krissa

Klipp alle kablene og bruk en sukkerbit... det funker fett.

Nei nei nei,

ikke gjør det, det blir til slutt jalla jalla, (HATER JALLA KOBLINGER TIL ANNLEGG) hvorfor ikke bare bruke ISO, da er det bare plug and play og myyyyye gøyere når du skal ta ut annleget og sette det i en ny bil, smukk ut og smukk inn :D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tombra

Den sony-kontakten koster 400 og noe smått. saftig pris for litt plastikk. Kun Bilradiospes som har den fikk jeg høre. *hostmonopolhost* :D

hehe kall det gjerne blod pris, men vet det er et motorsenter hjemme som selger sony, og der mener jeg og at dem tar rundt 400 for en sånn.. koster å være kar gitt :D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rieger

jepp.. kan gjøre det..

Farsjan var innom i går, men han er vel ikke den mest bilstereo intereserte. Jeg trodde jeg trengte ISO, men dere sa at den kostet 410,-!! Derfor han ikke kjøpte den(betalte 70,- på forrige bil han handla til)..

Det er to forskjellig ting vi snakker om her :)

En "Universal-ISO" er det nok du har fått til 70,- ...denne benyttes om du har en bil der ISO-kontakten er klipt eller om bilen er veldig gammel...og da aldri har vært dær :) ...OG...forutsetter at spilleren har den MEDFØLGENDE kabelen i behold :)

Den ledningen du trenger er den kabelstumpen som følger med spilleren....og denne er en del mere kostbar...originalt fra merkeleverandør så pleier disse å koste alt mellom 500-900,- ! ! !

Men thankfully så finnes det 'no-name' brands som lager kopier av disse....det er nok en slik en faren din har blidt tilbydt ;-)

Virker som om de fleste leverandører har en syk prisgrense på reservedel og ekstrautstyr...ekstrautstyr KAN være rimelig...men reservedeler er som regel skikkelig ille priset :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tombra

Den sony-kontakten koster 400 og noe smått. saftig pris for litt plastikk. Kun Bilradiospes som har den fikk jeg høre. *hostmonopolhost* :D

ROTFLMAO!! :D Neida...det er nok ikke hele sannheten.... :) Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha monopol på disse, men de fleste som selger bilstereo kan nok skaffe slike....sikkert andre butikker som selger elektronikk også :)

Men...det du sikkert får høre er at vi er omtrent de eneste som ligger med en del slike kabler på lager.... :)

Angående pris..det virker faktisk som om de 'no-name' merkene jeg nevnte ovenfor betaler royalties til fabrikatene...altså betaler en avgift til merket for å få lov til å lage/selge pluggene...

Det er ihvertfall ikke vi forhandlerne som sitter med avansen på slike plugger...akkurat DET kan jeg garantere deg! :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en spiller som bruker ISO. Skaff deg et multimeter og litt bondevett så du finner ut hva som er hva i den ødelagte kontakten. Klipp den så av og bruk sukkerbit til å koble de ledningene til ISO koblingen som følger med spilleren. Vil du ha det fint så må du nok bare bla opp for en overgang.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Det er to forskjellig ting vi snakker om her :)

En "Universal-ISO" er det nok du har fått til 70,- ...denne benyttes om du har en bil der ISO-kontakten er klipt eller om bilen er veldig gammel...og da aldri har vært dær :) ...OG...forutsetter at spilleren har den MEDFØLGENDE kabelen i behold :)

Den ledningen du trenger er den kabelstumpen som følger med spilleren....og denne er en del mere kostbar...originalt fra merkeleverandør så pleier disse å koste alt mellom 500-900,- ! ! !

Men thankfully så finnes det 'no-name' brands som lager kopier av disse....det er nok en slik en faren din har blidt tilbydt ;-)

Virker som om de fleste leverandører har en syk prisgrense på reservedel og ekstrautstyr...ekstrautstyr KAN være rimelig...men reservedeler er som regel skikkelig ille priset :)

@lpher

jepp.. skjønte dette etterhvert..

Den forrige eieren hadde en slik ledning liggende i huset et sted, han visst bare ikke hvor. SÅ venter litt å ser om han finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider