Amund:) Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Hvordan er reglene her.. Har en bil som jeg pusser opp. og tenkte å få ordnet meg noen prøveskilter for å få kjørt bilen til ett verksted. Da er spm mitt som følger.. har helbur i bilen som ikke er blitt godkjent enda. Har jeg med prøveskilter lov til å bruke bilen da? Hvis jeg skulle bli stoppet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Ja du kan kjøre. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amund:) Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Ja du kan kjøre. Så de har ikke så mye de skulle ha sagt holdt jeg på å si hvis jeg skulle bli stoppet i kontroll av Politiet eller BT? Men er vel også noen regler for når jeg kan ha prøveskilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Mange "banebiler" som kjører etter vei på prøveskilter, så skal nok gå bra ja.. Reglene for prøveskilt er jo i grunn enkle: Må ikke være registrert fra før. Må være i teknisk forsvarlig stand. Ikke lov med passasjerer osv.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amund:) Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Mange "banebiler" som kjører etter vei på prøveskilter, så skal nok gå bra ja.. Reglene for prøveskilt er jo i grunn enkle: Må ikke være registrert fra før. Må være i teknisk forsvarlig stand. Ikke lov med passasjerer osv.. :) Du har ikke tilfeldigvis noen slags link hvor det står hva som er lov eller ikke..? Men når du sier teknisk stand.. så vil det bare si at bremser og lys og slike ting er som det skal. Men ikke lov til å ha med 1 passasjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Prøv å søk etter statens vegvesen du. På google finner du mye! :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoB23 Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 For å være helt sikker på reglene, ta en telefon til BT! Du kan ha med ihvertfall en passasjer. En kompis av meg fikk lov til det. Han sa at de måtte hjelpe han med å skru hvis det skulle skje noe på veien ;) Siter Volvo 740 B230ET! Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amund:) Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Takker for gode råd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 direkte kopi far vegvesen.no: Prøvekjennemerker tillates bare brukt på kjøretøy som ikke er registrert. De er videre bare lov å bruke til følgende formål: •Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet •Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet) •Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon av en ny type) •Kjøring i forbindelse med registrering Prøvekjennemerke må ikke brukes til ordinær transport av personer og gods hvis ikke trafikkstasjonen har gitt tillatelse til dette og skrevet det på kjøreseddelen. Det er førerens ansvar at et kjøretøyet er i forsvarlig stand når det brukes med prøvekjennemerker. Ved kjøp av dagsprøvekjennemerke utstedes det en kjøreseddel som må medbringes under kjøringen og vises i evt. kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg