Gå til innhold

omega 3000 kjøp

Ranger emnet

tomsen89

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært og sett på en original omega 3000 12v 1988 modell. Bilen var veldig pen med grom lyd. Det som var rart, og gjorde at jeg ikke kjøpte den, var at når man gassa på så røyk det noe forferdelig ut av eksospotta pluss at når gassen slapp kom det hvit røyk.. Det kommer også olje og mye sot ut av bilen.. Dette er vel et tegn på dårlige ventiltettninger? Dårlig toppakning?

Og bilen har bare gått 195000km..

Jeg syns også bilen dro dårlig til å være 3000. Bilen dro jevnt og gikk pent, men dro dårlig.. Skal ikke en 3000 ha 180 hester? Virket ikke sånn... Kan noen gi meg noen råd??:p

1988 - Opel Omega 3000 12v

1968 - Vw Transporter 1600

1987 - Opel Omega 2.0i (Vinterbil)

1985 - Trabant 601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en utrolig grom og fet bil da. så kunne tenkt meg den. En toppakning er jo ikke det værste å fikse i så fall. Bedre å vite hva feilen på bilen er en å leite og ikke finne en feil. Bilen var også helt rustfri.

1988 - Opel Omega 3000 12v

1968 - Vw Transporter 1600

1987 - Opel Omega 2.0i (Vinterbil)

1985 - Trabant 601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 3000 12V sjøl på gårn, og at du sier den ikke er så sprek overasker meg ikke i det heletatt. Den er ikke så sprek av seg, det er bare ett jevnt drag i den. Jevnt drag som går litt fortere enn en del andre jevne drag.

At den har symptomer på gåen toppakning er jo også helt klart.

Hvordan var det med rust på bilen? Og prisen? Vurderer å legge min for salg ser du, og den er eneiers siden ny, 151tkm på tellern, og mye jobb gjort.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på att det er en 3000 og ikke en 3.0i bare.

3000 hadde 177hk men de som het bare 3.0i hadde 30le motor på 154 hk

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på att det er en 3000 og ikke en 3.0i bare.

3000 hadde 177hk men de som het bare 3.0i hadde 30le motor på 154 hk

Trodde den 30le motoren var den som gikk bare 87 med lav komp? Uansett fort gjort å sjekke i vognkort, er det 3000 står det 130kw ;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller lese på blokka om det er en ne eller le

Hadde en 88 mod som isbil, å syns den gikk så gørr.. Den viste seg være le, lav komp motor ja.

Satt i de som het 3.0i orginalt.

Å kan jo ha vært bytta motor i løpet av alle de åraene å..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig synes jeg 24v fungerer mye bedre, 12v er sterk men gir ikke samme "eksplosive" aksen. sjekk rammevangene rett innafor hjulbuene på begge sider bak og rammevangene og dempertårn foran, disse har en tendens til å være hullrust i og det har jeg sett på flere biler som er karosserimessig strøken

95 vulva 855 2,5 med nok utstyr;)

Stereo: mac audio kompsett framme og bake

pioneer deh p7000ub, focal bomba 27v1

mercedes 124 230e turbo(BENSIN!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider