Gå til innhold

Mr2 Mk2 Kjøp

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Nå har jeg så og si kvittet meg med Golf Gti 16v'n min siden jeg ikke har sertifikatet. Jeg vet ikke dommen, men antar det blir rundt 6 mnd. Så da har jeg lappen i Februar / Mars og da er det fortsatt skole og snart russetid.. Tenker og kjøpe meg en ford sierra eller en volvo 24x, lekebil med rwd som kan brukes som russebil i ettertid. Og siden jeg skal ha meg et friår etter videregående så blir det mye jobbing og da skal jeg ha meg en feit bil..

Tenker veldig på en Toyota Mr2 Mk2'er, og lurer på turbo'n, det er vel 204 hk i den? Tenk dere denne med fett bodykit, dump valve, og neon lys :) Skikkelig Fast And The Furious. Sånn vil jeg ha det, vekker oppsikt og er fett.

Men, jeg har søkt rundt i norge og finner ingen mr2 turbo til salgs. Så da må jeg nok importere. Hva blir dette å koste meg? Finnes det noen feite bodykit så bilen blir RÅ. Altså råere enn det den er.. :)

Jeg er 18 nå.. Blir 19 i Mars.. Så jeg beregner å ta et lån også for å finansiere bilkjøpet. Hvor mye burde jeg legge i mr2 turbo? Er det verdt å betale det ekstra for turboen i stedet for gti 16v?

Hva er forsikringen på en sånn? Må nok ha i foreldrene mine sitt navn ja, ergo full bonus..

ta kontakt om noen har noe å fortelle meg.. noen tips..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

Tenker veldig på en Toyota Mr2 Mk2'er, og lurer på turbo'n, det er vel 204 hk i den? Tenk dere denne med fett bodykit, dump valve, og neon lys :) Skikkelig Fast And The Furious. Sånn vil jeg ha det, vekker oppsikt og er fett.

Tror spesielt neon-lysene dine vil vekke oppsikt hos onkel som fort gir deg en fin lapp du må i banken å levere penger for å bli kvitt.

(hvis det er neon under bilen du tenker på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel si at for det om min er N/A og ikke så altfor dau, så hadde det vært frøktli morro med litt mere pulver. Det er ikke så mange turboer ts nå om dagen nei, ville nok ikke kjøpt den billigste turbon jeg fant heller, kan blir litt dyrt hvis du må bytte turbo, osv. Du får en bra fra Tyskland fra 150000,- Ville nok beregnet god tid i letingen, så du er sikker på at du finner en bra en.

Mobile har jo et par stk..

En stk her...

TG-Bil har jo mange av dem, men ikkeno turbo for tida.

En bra N/A koster vel ca 120000 eller no, ikke no potensiale for trimming, men kan ha det veldig gøy med den og. Kommer an på hvor mye penger du hadde tenkt å brukte, koster jo fort 20 laken for et stylingsett pluss lakkering osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på http://www.mr-2.com ...........der har du ALT som blir lagd av bodykits til mr2`n......

Har selv en gti, og er veldig fornøyd med den, men skal bytte til turbo nå...etter ett år med bilen nå syns jeg det er litt lite pulver i motorn, og det koster for mye å trimme en n/a ! Hadde jeg skulle kjøpe for første gang nå, så ville jeg brukt 30-40 000 exstra og kjøpt turbon. satser du på en 93 - turbo fra jap el. gbr har du 240 hk. org. i usa turboene har den 204, det er der de fleste er hentet fra tror jeg....turboene altså...;)

- 91`gen.3 mr2 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. så turbo er å anbefale.. rundt 150000 for en strøken import.. da er alle avgifter betalt osv? hva koster f.eks aeroware bodykittet? noen som vet?

joda, lakkering er nå en ting.. skal få en til å gjøre det for meg.. proft. er sikkert ikke så dyrt.. men, litt koster det.. men, det koster å være kar..

er det noe mere jeg burde vite om bilen? vanlige feil? noen ting jeg bør være obs på? negative sider med bilen? osv?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ho2 (high octane) bruker de trd kittet ja....jævli dyrt,men da får du jo en spes. bil med kvalitet!

Må vel jobbe mange timer på "ha en god dag" (rimi) sjappa for å få ordnet noe kapital !?

Men det er jo flere kule kit da....men du bør vel ordne bilen først ?

bonde

- 91`gen.3 mr2 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet. det blir neste sommer.

jeg skal vel ta meg et lån.. først bil.. så har jeg planer :) og jeg er ganske overbevisst på at det blir mr2 turbo..

selger gammel bilen.. og har litt kapital. så friår med bare jobbing der jeg betaler tilbake på lånet..

aeroware kittet.. noen som vet pris?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.two

på ho2 (high octane) bruker de trd kittet ja....jævli dyrt,men da får du jo en spes. bil med kvalitet!

bonde

Det kit'et er faktisk en replica av TRD 2k kittet.

Koster ikke i nærheten så mye, men har visst bra kvalitet.

Husker ikke navnet men Ketzel har skrevet det et sted på http://www.highoctane.co.nz forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at frontleppen må av om du skal kjøre gjennom snø som er høyere enn en 7-10cm :) Må ihvertfall være forsiktig for de tåler vel ikke allverden og vil ligge ganske så lavt på de fleste MR2er (som jo er lave i fronten i utgangspunktet).

Ellers tror jeg at du bør regne med litt mer enn 150.000 for en god turbo da, men prisene på 90-modellene synker vel litt til neste år så kanskje da. For en strøken bil må du nok betale en 20.000 ekstra minst. Bilene er også generellt billigere på vinteren enn sommeren så klart :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by celicaturbo

Tror nok at frontleppen må av om du skal kjøre gjennom snø som er høyere enn en 7-10cm :) Må ihvertfall være forsiktig for de tåler vel ikke allverden og vil ligge ganske så lavt på de fleste MR2er (som jo er lave i fronten i utgangspunktet).

Ellers tror jeg at du bør regne med litt mer enn 150.000 for en god turbo da, men prisene på 90-modellene synker vel litt til neste år så kanskje da. For en strøken bil må du nok betale en 20.000 ekstra minst. Bilene er også generellt billigere på vinteren enn sommeren så klart :)

Turboene begynner på 120"-130" hvis du importerer selv. Burde få en bra til 150" da... Men skal du handle i norge hos forhandler koster det fort 180" for en bra en..
Lenke til kommentar
Del på andre sider