Gå til innhold

Mr2 Mk2 Kjøp

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

joda, men de fleste 18-19-åringer trenger finansiering med pant i bil når det er snakk om slike summer og da er det ikke så veldig aktuellt å importere selv lenger. Det skal vanskelig til å overtale banken til å sette pengene til din konto istedenfor til selgers konto som ved et normal kjøp i Norge.. kanskje en slik "lån 100.000 uten sikkerhet!" er villig om du tjener bra men da blir det virkelig en dyr bil i det lange løp ;)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by celicaturbo

joda, men de fleste 18-19-åringer trenger finansiering med pant i bil når det er snakk om slike summer og da er det ikke så veldig aktuellt å importere selv lenger. Det skal vanskelig til å overtale banken til å sette pengene til din konto istedenfor til selgers konto som ved et normal kjøp i Norge.. kanskje en slik "lån 100.000 uten sikkerhet!" er villig om du tjener bra men da blir det virkelig en dyr bil i det lange løp ;)

Kausjonist er tingen. :D Men det er nok ikke bare enkelt å importere for hvem som helst heller, selv er jeg så heldig å ha en slektning som driver med bilimport som har kontakter i Tyskland. Det gjør jo alt enklere og billigere.

Er sikkert lurt å undersøke rundt med forsikring oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Noen som 'VET' omtrent hva forsikringen på en 1991 MR2 Turbo 200hk ville kommet på?

En kompis av meg har så lyst på MR2 nå og jeg driver å hjelper han. Fant en MR2 i tyskland, 91 mod, 128.000km, 204hk, ser bra ut, kommer på 115.000kr inkl. moms og avgifter (52.000kr i tyskland).

Har hørt at det ikke er forskjell hos selskapene mellom N/A og Turbo. Men det er bra forskjell mellom selskapene, og om bilen er reg på en unge fører osv(Den vanlige leksa). Men reg. man bilen på en godt voksen person og har 70% bonus vil jeg tippe en plass mellom 7000 - 12000, hvs ikke ting har forandra seg mye på 2 år da.

Fikk regning på min idag, 5300,- i året, full kasko, fri km.. Fikk lurt meg til en avtale med norsk familieøkonomi for to år siden, men nå virker det som om de vil skremme meg vekk siden det er en høyrisikobil som de aldri hadde tegnet forsikring med idag. Etter første året la de 1600,- på årspremien, og i år har de øket egenandelen ved kaskoskader til 17500,- (!) for førere under 25 år. Best å kjøre pent ja...

Ta et søk på MR2 forumet , det er blitt diskutert litt der. Men vil du ha et nøyaktig tall må du ta en ringerunde, eller maile rundt til de forskjellige selskapene. De pleier å ha en sånn online-ting der man skriver inn de forskjellige parametrene, og sender dem inn.

MR2 sida til CelicaTurbo har visst en dårlig dag idag... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke gjensidige mr2 turbo? hmm. da sliter jeg. pappa og mamma har forsikring der. må ha den i pappa's navn. og han betaler forsikringa.. bare det ikke er så veldig veldig masse.

men, jeg lurer på hvordan jeg skal få tatt lån på bilen når jeg vil importere. kan jeg få noen i et import firma til å hjelpe meg evt? så jeg liksom kjøper bilen av dem. f.eks ?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen som har forsikret sin bil hos Gjensidige til ganske ok pris, men det er jo mulig de har stoppet å godta nye biler, eller mulig de bare godtar voksne førere da...

forskjellige folk kan få ganske så forskjellige tilbud fra samme selskap, en arbeidskamerat fant 12.000 som billigste på en 99 Polo når han ringte rundt men når han tilfeldighvis snakket med banken hvor han fikk lånet så ble han tilbydt rundt 7000 der. Men, generellt er mitt inntrykk at If og Gjensidige er billigst når det gjelder ungdommer ihvertfall..

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...