Gå til innhold

Pris på lakkering

Ranger emnet

TommyTott

Anbefalte innlegg

Var så uheldig å dulte borti ei dame som brå bremset foraane meg på begynnelsen av vinteren i fjor. Ble noen små riper i bak fangeren. Mannen hennes ringte og sa han hadde fått en pris på 4800kr for rep og lakkering av fangeren. Synes dette hørtes veldig dyrt ut, for en bakfanger.

Noen som veit om noen billige lakkerere i Oslo/Akershus?

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TommyTott

Var så uheldig å dulte borti ei dame som brå bremset foraane meg på begynnelsen av vinteren i fjor. Ble noen små riper i bak fangeren. Mannen hennes ringte og sa han hadde fått en pris på 4800kr for rep og lakkering av fangeren. Synes dette hørtes veldig dyrt ut, for en bakfanger.

Noen som veit om noen billige lakkerere i Oslo/Akershus?

bare å ringe rundt i akershus/oslo å spørre det.. si eksakt type bil og hvilken farge.. så ber du om forhåndspris.. så er det bare å Huke av eller stryke jo billigere eller dyrere det blir.. sikkert noen som vil gjøre dette svart hvis det ikke er en stor jobb:)... Dra til ett lakk verksted etter stengetid eller noe.. å prat med noen ung gutter som er intressert i en liten slant :D

Og hvis du er litt fingernemd eller hva det heter :D , så kan du gjøre hele forarbeidet selv:) (pusse, grunning og sånt:) )

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

bare å ringe rundt i akershus/oslo å spørre det.. si eksakt type bil og hvilken farge.. så ber du om forhåndspris.. så er det bare å Huke av eller stryke jo billigere eller dyrere det blir.. sikkert noen som vil gjøre dette svart hvis det ikke er en stor jobb:)... Dra til ett lakk verksted etter stengetid eller noe.. å prat med noen ung gutter som er intressert i en liten slant :D

Og hvis du er litt fingernemd eller hva det heter :D , så kan du gjøre hele forarbeidet selv:) (pusse, grunning og sånt:) )

Nja... hvis det var min bil som ble skada hadde jeg vel ikke godtatt hva som helst!!

Tommy Tott skal nok bare være glad til at ikke motparten insisterer på et forsikringsoppgjør, som medfører enda størr tap...

Kjipt, men det er vel opp til "offeret" selv å velge verksted i slike tilfeller:)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Nja... hvis det var min bil som ble skada hadde jeg vel ikke godtatt hva som helst!!

Tommy Tott skal nok bare være glad til at ikke motparten insisterer på et forsikringsoppgjør, som medfører enda størr tap...

Kjipt, men det er vel opp til "offeret" selv å velge verksted i slike tilfeller:)

Det er klart.. men hvis han bare skulle ha det fikset.. ingen betaler for dårlig arbeid...

Hadde eier bedt han å fikse det på ett spesifisert verksted ville jo han ikke spurt her:).. men hadde nok ikke nøyd meg med noe jalla lakk selv:)..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er dyrt - sånn er det bare.

Tror du bare må ta den der og være glad for at det ikke var værre. Høres ut som en fair pris hvis du har skada fangeren hennes og hun må ha ny og denne må lakkeres.

Evt kan du montere en knekkt fanger på bilen din - ta deg 10 runder i høyre feldt i sinsenkrysset i rushtida, så kanskje du kan få penga tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "fått lov" av eieren og finne et verksted som er billigere, men han gidder ikke bruke tid på det. Eneste han ville var at han ikke skulle risikere at lakken eller arbeidet var dårlig.

Så... Noen som kjenner til noen bra verksted som er billige?

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zlinky

jeg gjorde akkurat det samme i julen. men det verkstedet som skal lakkere fangeren skulle ikke ha mer enn ca 2000. mulig det blir billigere å skaffe en brukt fanger enn å fikse den gamle?

btw: er det din mx3 jeg har sett på lambertseter? den har nemlig fått en bulk i fronten i vinter ;)

Hvilket verksted var det du brukte da?

Tror ikke det var meg. Bor på Lørenskog.

Kan hende, men tror ikke det.

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider