Gå til innhold

Ettertenning på 740GL

Ranger emnet

Torstein1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har ikke så veldig mye peiling innenfor bil enda,

men det kommer seg vel etter hvert.

Og til det jeg lurer på da.. Jeg kjenner en som har Volvo 740GL, og når man skrur av tenninga på bilen, så går den og ettertenner et par-tre-fire sekunder før den slokner helt.

Noen som kunne gitt meg svar på hvorfor det skjer? Skulle gjerne

visst det, for så å prøve å fikse feilen:)

På forhånd, takk!

- Mercedes-Benz E280 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har b230a, så tipper jeg at noen har justert tomgangen feil på den.

Sitter to skruer forholdsvis nært hverandre, ene er på innsuget, nær forgasserfoten, og en like over på forgasseren.

Den på gasseren skal skrues helt inn, og den på innsuget skal brukes for å justere tomgangen. Når tenningen skrues av, så vil denne kanalen stenges helt, og du vil ungå ettertenning.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er da den skruen som skal skrues helt inn for da? Kunne jo like gjerne blokkert hullet, dersom denne skruen ikke skal skrues på..? :p

Der skruen sitter, så skal det være en magnetventil som brukes for å forhøye tomgangen når man har AC på, for alle de som har kombinasjonen b230a og AC...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har b230a, så tipper jeg at noen har justert tomgangen feil på den.

Sitter to skruer forholdsvis nært hverandre, ene er på innsuget, nær forgasserfoten, og en like over på forgasseren.

Den på gasseren skal skrues helt inn, og den på innsuget skal brukes for å justere tomgangen. Når tenningen skrues av, så vil denne kanalen stenges helt, og du vil ungå ettertenning.

Ok! Takk for svaret:)

- Mercedes-Benz E280 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider