Torstein1 Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Heisann! Har ikke så veldig mye peiling innenfor bil enda, men det kommer seg vel etter hvert. Og til det jeg lurer på da.. Jeg kjenner en som har Volvo 740GL, og når man skrur av tenninga på bilen, så går den og ettertenner et par-tre-fire sekunder før den slokner helt. Noen som kunne gitt meg svar på hvorfor det skjer? Skulle gjerne visst det, for så å prøve å fikse feilen:) På forhånd, takk! Siter - Mercedes-Benz E280 1995. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Om du har b230a, så tipper jeg at noen har justert tomgangen feil på den. Sitter to skruer forholdsvis nært hverandre, ene er på innsuget, nær forgasserfoten, og en like over på forgasseren. Den på gasseren skal skrues helt inn, og den på innsuget skal brukes for å justere tomgangen. Når tenningen skrues av, så vil denne kanalen stenges helt, og du vil ungå ettertenning. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Hva er da den skruen som skal skrues helt inn for da? Kunne jo like gjerne blokkert hullet, dersom denne skruen ikke skal skrues på..? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Hva er da den skruen som skal skrues helt inn for da? Kunne jo like gjerne blokkert hullet, dersom denne skruen ikke skal skrues på..? :p Der skruen sitter, så skal det være en magnetventil som brukes for å forhøye tomgangen når man har AC på, for alle de som har kombinasjonen b230a og AC... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein1 Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Om du har b230a, så tipper jeg at noen har justert tomgangen feil på den. Sitter to skruer forholdsvis nært hverandre, ene er på innsuget, nær forgasserfoten, og en like over på forgasseren. Den på gasseren skal skrues helt inn, og den på innsuget skal brukes for å justere tomgangen. Når tenningen skrues av, så vil denne kanalen stenges helt, og du vil ungå ettertenning. Ok! Takk for svaret:) Siter - Mercedes-Benz E280 1995. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 kan funke med 98 og.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg