Gå til innhold

Størrelse på kasse, Audiobahn sub?

Ranger emnet

Skulebollen

Anbefalte innlegg

ja, hvor lang er en hyssingstump??

Trenger som nevnt over her, hele modell betegnelsen på elementet. Men når det er sagt, så hadde jeg ikke giddi å brukt mange kronene på kasse til det elementet, materialer til en liten simpel kasse, koster jo mye mere enn selve elementet gjør, med mindre du har blitt lurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hvor lang er en hyssingstump??
Som "alle" vet; 30 cm. Fjols! :D
Trenger som nevnt over her, hele modell betegnelsen på elementet. Men når det er sagt, så hadde jeg ikke giddi å brukt mange kronene på kasse til det elementet, materialer til en liten simpel kasse, koster jo mye mere enn selve elementet gjør, med mindre du har blitt lurt
Jahaja... en ferdig kasse til en 12" koster fra 400,- og oppover, og det er mindre enn de fleste 12"... om kassene du lager selv koster fra 2000,- eller så har jo ikke så mye med dette å gjøre. ;)
Hm.. Sjekka ut suben litt no, det er en Audiobahn aw1200Q.. Er visst 1400 watt:P
Skal sjekke i arkivet etterpå, AB hadde som regel en 5-6 forslag til kasse på hvert element, alt etter hvilken bruk. Og glem nå de evinnelige watt'ene, de har ingen innvirkning på noe som helst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AW1200Q er fra 2003, og mine docs begynner selvfølgelig fra 2005... men fant uansett manualen på nett:

Audiobahn HighExcursion. Side 9 er kasse-variantene.

Og hvor mye koster dette elementet i innkjøp da? ;) Transmedia

Var mere det jeg tenkte på, verdien på elementet ;)

Skjønte jo hva du mente, og jeg understreket da at de fleste elementer koster såpass at det vil svare seg med å bruke minst 400,- på en kasse uansett. Det er nok bare i lokale strøk i Vestfold at Audiobahn kun huskes for 500-kroners 12"ere. ;) De hadde mye bra innen de fleste prisklasser til sitt bruk. Det var jo ikke strikt HiFi dette og det la de heller aldri skjul på, det skulle være max. fett trøkk. Så dette blir helt feil å sammenligne med dine personlige gullmerker. Dette bør du også ha kunnskapen om selv, og avstå fra å nedsable hver bidige knekt som har valgt noe annet enn hva du selv anser som godt nok.

Prisen på denne aner jeg ikke, men vil estimere rundt 3000,- den gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider