Gå til innhold

Help til utskifting av anlegg!

Ranger emnet

GranadaKongen

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 2 stk. dynaBel dy9412 12" subber og en dynaBel BF4501 Forsterker. Dette spiller høyt, men ikke noe særlig pent!

Så har jeg sett at Seas Lotus SW300 er på tilbud til 1900,- på enkelte sider. Disse VET jeg spiller minnst like høyt som dy9412, men mye penere.

Så er spørsmålet. Jeg har siklet litt på denne her, men jeg lurer på om noen har erfaringer med den?

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4082&katid=166&mid=m436&id=&vn=736

Jeg selger jo ikke monoblokka jeg allerede har hvis den er bedre enn den H/K blokka..

Anlegget skal foresten stå i litt i en BMW E36 og litt i Granadan :)

Ford Granada 2.9i Cosworth, Chevrolet Tahoe 6.5td.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo være bra komponenter de du har fra før der da. Er du sikker på at dette er justert optimalt? Hva slags høyttalere har du forøvrig, og hva slags spiller har du?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, spiller jo så bilen holder på å falle fra hverandre, men jeg synes ikke de spiller spesielt pent på høyt volum. Har hatt elementene i både 45liters lukket kasse, også prøver jeg dem nå i ei 60 liters portet kasse.

Har en Panasonic spiller som jeg er godt fornøyd med :)

er dynaBel frontsett som over hode ikke spiller pent, men dette blir også byttet ut etter hvert.

Greia er at Granadan er under restaurering, og dette skal inn i den etter når den er ferdig. Da blir det også laget til dørtrekk med god plass til nytt frontsett. Kassa jeg har nå veier rundt 60 kg og den er noe upraktisk tung :P Intill videre skal anlegget inn i bruksbilen som er en BMW E36 325 så jeg vurderte å selge kassa og forsterkern og kjøpe et par Seas Lotus SW300 og den H/K blokka som jeg linket til. Såfremst ikke forsterkern jeg har er mye kraftigere, var det jeg var ute etter å få greie på.

Endret av GranadaKongen

Ford Granada 2.9i Cosworth, Chevrolet Tahoe 6.5td.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var:

Selv om det dunker så bilen holder på å dette fra hverandre, kan det være anlegget er helt feil innstilt. Hvis f.eks gain på forsterker er feil innstilt i forhold til utgangsspenning fra spiller, kan lyden bli helt rompe.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider