Roger Håkonsen Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Hvor finner jeg tomgangsventilen på en Audi A3 1,6? noen som kan prøve å forklare, helst med bilder om det er mulig :) Siter - Vw Caddy 2006 + Audi A3 1999 (solgt) + Audi A3 2004 (solgt) + Mazda 323F 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Håkonsen Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 ingen? Siter - Vw Caddy 2006 + Audi A3 1999 (solgt) + Audi A3 2004 (solgt) + Mazda 323F 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Om du har problemer med tomgangen så les ut feilkode®. Problemet er mest sannsynlig defekt LMM eller lambdasonde, alternativt avleiringer i spjeldhuset eller falskluft ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Håkonsen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Om du har problemer med tomgangen så les ut feilkode®. Problemet er mest sannsynlig defekt LMM eller lambdasonde, alternativt avleiringer i spjeldhuset eller falskluft ;) takk, men hvor finner jeg "lambadsonde"? å kan jeg gjøre rent spjeldhuse selv, å hvor finner jeg det? :) mange domme spørsmål her men.. Siter - Vw Caddy 2006 + Audi A3 1999 (solgt) + Audi A3 2004 (solgt) + Mazda 323F 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Lambdasonden finner du på eksosen, rett før katalysatoren. Denne kan ikke repareres, må kjøpe ny (ikke på Biltema). Nyere biler har også en lambdasonde etter katalysatoren, denne har ingenting med motorstyringen å gjøre, forteller kun når kat er defekt. Spjeldhuset kan du rengjøre med isopropanol, forgasserrens mm. Som sagt, les ut feilkoder først og du får gjerne opp hva som er galt der. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg