Gå til innhold

Trenger litt hjelp og forståelse

Ranger emnet

VW-golf

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 1999 modell, mange som kaller den for Golf 4.

Som sagt, dette er en 99 modell, 110hp motor fra Tdi. Men nå kommer det noe som jeg har grublet litt på. Bilen min heter egentlig: Golf 1.9TDI,GTI,Exlucive i håndboken. Vil dette da si at at alt understell, bremse, dempere, fjører osv. Er GTI?

Altså kan jeg bruke dempere og fjører f.eks som er beregnet for GTI på min bil da? Eller er det bare karosseriet som er GTI, og alt av Deler som jeg vil bytte, f.eks da bremser som jeg nevte, og dempere, fjører osv. Må være til 1.9Tdi 99modell?

også ett annet spørsmål. Jeg klarte å bestille feil dempere og fjører til min bil (tror jeg) GT Sport dempere med 40mm senkefjører. I selve TUV papiret som fulgte med pakken står der at det er beregnet for Golf 4 (som jeg har) 1.4-1.6 med motor 50-74Kw. Jeg har 84Kw... Da får jeg vel ikke godkjent disse på min bil når jeg tar min bil på visning?

Det er bedre å spør noen som vet og kan mer enn meg, for da slipper jeg å dumme meg helt ut når jeg skal handle til min bil. Jeg er ingen mekaniker, men liker pene biler;) Og Det man ikke kan, går ann å lære. Og er det for vanskelig å få det til selv, finnes det hjelp å få hos bilverksteder=) Men, sørn jeg må jo begynne 1.plass..

Hadde tenkt til å få nye dempere å fjører på biln, samt ett clean look styling på bilen. Evt. front-bak lipp og sideskjørt av clean look. En nice takvinge. Nytt bremsesystem. Subwoofer x 1 10-12" av alpine, og Mono forsterker i samme merke, kledd i skinn (samme som bilen innvendig- lyst mokka recaro skinn)og chiptuning (prog av hjernen) slik jeg får ca.150hk og 350Nm ++ )

Bilder vil komme før, under, og etter prosjektet er ferdig=)

Men håper noen kan hjelpe meg med mine spørsmål ovenfor, da hadde jeg blitt takknemelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROR ikke du får godkjent den med det settet. men det beste er jo å ringe til biltilsynet å høre. Så får du hvertfall riktig svar.

Det har jeg gjort. og det passet for min bil. Samme nr i vognkort som i TUV papiret som fulgte med. Det var nok bare jeg som ikke leste grundig nok:)

Men jeg skulle likt å vist litt mer om det store spørsmålet over her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider