jerner Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Hei Har skjønt at sentrallås på Passat B5 kan være en tålmodighetsprøve. Er det noen her på forumet som kan noe om dette? På min bil har jeg følgende symptopmer: Fjernkontroll virker på førerdør og bakluke (stasjonsvogn) Blinklysene blinker ikke slik de gjorde før ved åpning - faktisk har det kommet og gått i det siste. De tre andre dørene og tanklokk virker ikke. Det samme skjer når jeg trykker på låseknappen på førerdøren. Alle el-vinduer virker. Av mulig feil så ser jeg for meg komfortenhet. Har vært ute med denne og den så tørr og fin ut. Ny koster 3000,- , men er usikker på om en ny enhet løser problemene. De tre dørene sluttet alle virke med noen dagers mellomrom. av og til kunne de virke, men nå står de som sagt. Dette tyder på kontaktproblemer... Kan 3 dørenheter gå noenlunde samtidig?? Har kjørt test med vag-com og får denne outputen: Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl Part No: 1J0 959 799 AH Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 05311 Part No: 1J1959801D Component: 3C Tõrsteuerger. FS0002r Part No: 1J1959802E Component: 3C Tõrsteuerger. BF0002B Part No: 1J4959811D Component: 3C Tõrsteuerger. HL0002r Part No: 1J4959812D Component: 3C Tõrsteuerger. HR0002r 4 Faults Found 01131 - Control Circuit for Turn Signals 25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent 00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00930 - Locking Module for Central Locking; Rear Left (F222) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Har googlet rundt men greier ikke å konkludere. Kvier meg også for å donere penger til Møller på deler som ikke trengs å byttes. Innspill mottaes med rød løper, trompetfanfarer og høye kneløft! Mvh Jerner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 ville ha tatt av mansjetter i dørene for å kontrollere stikk og ledninger for irr. siden dette tok kveld samtidig er jeg nok ikke så sikker på at dette er problemet. men bør kontrolleres. når du tok ut comfort enheten tok du av plastdeksler og kontrollerte loddepunkter og kretskort..? midt kort hadde litt irr på en liten del av kretskort. noen ganger funket alt og så hadde den sine perioder hvor alt gikk bananas.. er veldig ømfintelig for fukt og ligger jo på en genial plass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jerner Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Hei og takk for tilbakemelding Komfortmodulen var helt tørr og det var også kontakten til den, ut i fra det jeg kunne se. Var innom en bilopphugger idag og fikk teste en annen komfortenhet med samme delenummer. Det løste ingenting (forsøkte å låse opp alle dører med knappen i førerdøren). Det betyr at feilen enten sitter i styringen i hver av de tre dørene + tanklokket... (noe som jeg betviler) eller så er det som du sier irr i en kontakt eller ledningnettet et sted. Siden enheten pr dør koster mellom 3 og 4000 så begynner jeg å feilsøke ledningsnett. Er det noen som vet om noen svake punkter og hvor disse er? Slik jeg ser det så må det være et sted noenlunde sentralt i bilen siden 3 dører plutselig begynner å oppføre seg pussig noenlunde samtidig, samt at tanklokket ikke lar seg åpne. Jeg har vært av med mansjetten mellom dør og A-stolpe på førersiden og det så helt fint ut. Det var ingen kontakt der hos meg, ei noen form for slitasje heller. Elektriske feil er noe av det verste som finnes... :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jerner Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 (endret) Kort tilbakemelding om hva som var galt. Det viste seg at noen av ledningene som gikk til og fra komfortenheten hadde irret av. Gjorde det enkelt og skjøtet med klemmer og tettet med slike krympehylser som man varmer opp. Det eneste som står igjen nå er at blinklysene ikke blinker når man låser/åpner bilen. Er det noen som har koblingsskjema for passat B5? Noen som har værti borti dette problemet? Antar at også dette er relatert til problemet med komfortenheten. Forøvrig er jeg skremt over hvor elendig de elektriske skjøtepunktene er på VW. For å forklare kort så avisolerer de kablene som skal skjøtes og lodder dem i en form for punktlodding. Denne blir helt firkantet og hadde helt sikkert holdt i 20 år HVIS de kunne ha tettet etterpå. Kun en runde med tynn stofftape er brukt. Det er bare et spm om tid før det går galt. Se dette bildet: Mvh Jerner Endret Juli 5, 2009 av jerner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg