Gå til innhold

Bakhjulstrekk på golf

Ranger emnet


Junior High

Anbefalte innlegg

Originally posted by brooom

Sko vel gå det ? kanskje ein rekke femmer hadde vært det rette ?

men motoren går vel rette veien elle gjere an ikkje det ?

sette jo rekke femmerar baki transporterar og

 

Jeg aner ikke jeg.. bare tenkte at å kombinere ei FWD kasse, og en motor fra RWD, så kanskje det var greit at motoren gikk rette veien i forhold til girkassa.. sånn at du ikke får 5 gir i revers.

Hvis du skal bygge RWD med FWD girkasse, fra en bil med tverrstilt motor, så regner jeg med at girkassa kommer til å stå "gærne" veien, og at du da trenger en motor som har rotasjonsretning det motsatte av hva motoren i den bilen du henta girkassa fra hadde.. ?

Mulig jeg er helt på jordet..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TurboDad

Mens vi er inne på dette. Går det ann å få godkjent en Golf I med understell fra f.eks Rallye? Eller fra en syncro? Hadde vært litt artig å bygget en sånn, med en G60 motor eller noe sånt. Hva tror dere karer?

 

det går jo å godkjenne det meste da, bare alt annet står i stil til motoren.. bremser, oppheng osv.. ville tro at det skulle gå an ja..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboDad

Hadde vært porno med det da.. Er det noen som vet om det går noen sånne her i landet?

 

Jah, sikkert mange.....

 

 

Med boxermotorn i midten og audikasse bak blir det nok 5 framovergir og eitt bakovergir.

Grunn til at eg vil ha boxer er det lave tyngdepunktet og den er vel kortare enn ein 4 syl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

 

Jah, sikkert mange.....

 

 

Med boxermotorn i midten og audikasse bak blir det nok 5 framovergir og eitt bakovergir.

Grunn til at eg vil ha boxer er det lave tyngdepunktet og den er vel kortare enn ein 4 syl.

 

Heil del kortere vettu, å får fort et par hundre hest i ein 2,1 =o)

Du får gi beskjed vis bygge ein dag, vil ek komma å se! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboDad

Mens vi er inne på dette. Går det ann å få godkjent en Golf I med understell fra f.eks Rallye? Eller fra en syncro? Hadde vært litt artig å bygget en sånn, med en G60 motor eller noe sånt. Hva tror dere karer?

 

etter det jeg leste på vævdi-klubben sine hjemmesider så må det ha vært levert en bil som har slikt utstyr originalmontert. Altså en vr6 motor i en golf 1 skulle da ikke gå.

 

(vet ikke om det er riktig)

-65 Boble 1915cc "Firmabilen" -98 BMW 520 stv.

x97 VW Golf 3, x07 VW Passat 4motion, x06 Toyota Landcruiser

x85 Jetta VR6, x00 Golf 4, x05 Toyota Avensis stv., x90 Opel Kadett 1.6 automat!

Ole Martin Aronsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audison

 

etter det jeg leste på vævdi-klubben sine hjemmesider så må det ha vært levert en bil som har slikt utstyr originalmontert. Altså en vr6 motor i en golf 1 skulle da ikke gå.

 

(vet ikke om det er riktig)

 

er nok ikke helt riktig nei..det som er blitt sagt er at de ikke kan skaffe vag godkjennings papirer ved ombygging (hvis det innebærer feks å bytte fra 1.6 til 16v)men de kunne skaffe kontakt med tuv osv....men det er stort sett ikke stort problem å få det godkjent hvis alt står i stil til hverandre skulle man tro...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

har selv tenkt på tanken ang ombygging av golf til Rwd

utgangs punktet er en syncro

bak diff fra audi 80,evt hele bakstillinga

forstilling og fjærbein fra cosworth rwd

M47 girkasse fra volvo med kløstjhus fra 240diesel,evt fra 7 eller 9serien(motoren står vist rett i disse)

16v turbo med datasprut,evt sprut fra cosworth.

samt bruke hele girkassebrønn fra volvo 240.

 

tvisomt at det går å godkjenne, men morro hadde d hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare til å plukke ut drivakslingene fremme å sette inn en aksling i stedenfor viskosen så har du bakhjuls trekk.

 

Kardang bak fra en 91 mod eller nyere så har de org sperre.

Da snakker vi leke bil.

Men tviler på at drivverket tåler noe serlig herjing.

 

Man taper aldri 50% noe sted.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis man bygger om med en syncro kasse og så fjerner driv akslingene til framhjulene vil man vel miste 50% av driv krafta... jeg tror at ei syncro kasse har 50-50 driv fordeling vis jeg ikke tar feil?

innboksen din er full!

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår