Gå til innhold

Går dårlig og lugger

Ranger emnet


Blanklaks

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må bli flinkere til å forklare hva som feiler bilen..

 

Den lugger ved konstantgass og når du bremser på gir?

Lugger den uansett hvilket turtall du holder, eller er det kun på lavt turtall?

Opplever du turtallskutt?

 

Noen andre ting, som f,eks bensinlukt under kjøring, eller høyt forbruk?

 

Basert på hva du skriver så tror jeg feilen er tenningsrelatert, enten da coil eller kamakselgiver/hallgiver..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var kanskje litt dårlig med opplysninger ja, beklager det.

Lugger vel mest på rundt 2000 omdreininger og går lett, gir seg når jeg gir gass. Merker ikke no turtallskutt nei.

Bensinfordruk er normalt, har ikke merket no bensinlukt

 

Går utifra at du ikke har fått lest av feilkoder?

Vil anbefale deg å gjøre dette før du begynner å bytte ting..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare kjørt en test med vag-com, der kom det ikke opp noe feilkode

 

Når ble det skiftet bensinfilter sist?

Status på plugger, ledninger osv?

 

Hvis du føler for det så kan du løsne litt på eksosen og ta en titt på katalysatoren, kan være den er delvis tett..

 

Er vanskelig å gi presis E-diagnose dessverre..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av de samme problemene jeg - 1,6 bensin, 99 mod. Går helt fint fram til motoren blir varm - da rykker den med 4-5 sekunders mellomrom, og mister kraft. Har byttet plugger/tennkabler etc, uten at det hjalp. Også byttet turtallsgiver og hallgiver - fremdeles ikke iorden. Mistenker nå at det kan være luftmengdemåleren eller lamdasonden som kan være gåen - men om du finner andre løsninger så bare legg det ut her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en golf 3 med 1,6i, den var nesten umulig å starte, og gikk dårlig. Etter flere runder med spørring på div fora, satte jeg den på møller. Det tok ikke lang tid før de fant ut at tempsensoren var gåen, bytta den og alt ok. Alt sammen kom på rundt 1400 kr. Da hadde folk bedt meg om å bytte alt fra lambda til LMM. Så poenget mitt er: Det er vanskelig å stille diagnose over nett, og det blir ofte billigere å sette bilen hos noen som har peiling, enn å bytte halve bilen for å prøve å finne feilen.

 

Det er heller ikke alt som kommer opp på diagnose, tempføler gjør ofte ikke det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

eg har nettopp høyrt om ein golf bensin med ca samme problem, der var det ein kjølevæsketemp givar som fjuska, trudde motoren var konstant kald, og gav alt for feit blanding. Høyrtest ut som den gjekk på 3 sylindrar. Men eg veit ikkje om det er det samme hjå deg, han fekk nemlig feilkode på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår