Gå til innhold

Går dårlig og lugger

Ranger emnet


Blanklaks

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja morro så lenge det varte

Kjøpte som sagt ny LMM og bilen ble helt fin igjen, men etter tre dager kom rykkinga tilbake.

Klagde på den LMM jeg kjøpte og fikk en ny en, men samme rykkinga med den også.

Bilen bruker mye mer bensin enn den skal, bruker like mye på langkjøring som på bykjøring og på bakkestart så må den ruses opp litt ellers så virker det som den drokner i bensin. Hvis den kveles i bakkestart så må jeg ruse den opp for og få den til å ga reint igjen.

Hadde det vært no galt med bensinpompa burde den ikke heller fått forlite bensin ?

Noen som har no flere forslag

Begynner og bli møkka lei av den passaten nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på lenge med en Seat Toledo -96 modell en gang, den hadde 2-liters bensinmotor fra VW (115hk). Lugget voldsomt, men ikke alltid, inn og ut fra verksted mange ganger uten at de fant ut noe. Byttet totalt deler for 20.000,- på garanti. Etter over 1 år fant de ut at det var dårlig lodding til styreenheten + at et bensinrelé eller noe måtte byttes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Problemet her tror jeg ikke har noe med bensinpompa og gjøre, siden den får alt for mye bensin.

Har målt forbruket nå på blandet kjøring, 23 mil brukt 35 liter bensin.

Merkelig men den går helt fint på tomgang

 

Du kan jo prøve å skifte bensintrykkregulatoren ;)

- 1997 Nissan Micra tique

X-1987 Volvo 240 gl

X-1990 Toyota Corolla xli

X-1985 Volvo 740 gle

-BondeRASER-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

sjekk vakumslanger :) er et helt lass av dem på disse bilene. ei venninne av meg hadde ødelagt vakum slange mellom gass spjeld huset og bensin trykk regulator .. .den er lett å se. se over de andre også . evt bruk noe brennbart å spray på slangene ..er det huller/sprekker vil motoren ruse seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sliter med akkurat det samme. Bytte tempsensor i dag, tok meg en kjøretur, følte bilen var som ny, en liten stund etter tempen viste 90 begynte den å fuske igjen. LMM har jeg koblet ut for å teste om det var den. Har også tatt ut og renset den som diverse youtube videoer viser.

Skal på service med bilen snart, Møller får ta en sjekk på den for å se om de kan finne noe feil...poster her hvis jeg får et godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Endelig. Bilen er som ny igjen, iallefall motoren.

Kjørte VAG-COM. Ingen feilkoder som har motor å gjøre, tipper det er det Møller skulle ha 4000,- for.

Etter mye lesing på dette og diverse andre forum, så sjekket jeg tennplugg kablene (skulle sjekket for lenge siden :chairshot).

To av tennpluggene var full av irr, har byttet 4 stk tennplugger og rengjort tennplugg kablene (pluggen som festet på tennpluggene), disse også byttes etterhvert.

Det var alt som skulle til for min del :).\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår