Gå til innhold

Kva er det "riktige" stuket for japser, tyskerar/europearar generellt, amerikanerar?

Ranger emnet

Papi.

Anbefalte innlegg

Er vel desse hovudkategoriane ein set bilar. Men kva meinar folk er det riktige "stuket" for desse? Er nok mange meiningar om akkurat dette, men kva meinar du? Styling, ljosbruk, interiør, kvar sine merkjer har sine særeigenheiter, og ting som ikkje etter majoriteten sitt syn, ikkje ver på dette aktuelle merkjet. Til dømes passar vel ikkje Volvo med japse-styling? Og ein S14 med 14" metallfelgar er vel heller ikkje "lov"? Dioder i regnbogens fargar under ein Mercedes er vel ikkje "lov"? Kva tykkjer folk er "lov", og "ikkje lov"?

Endret av Papi.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfattning av det "riktige" er styling som ikke ødelegger de originale linjene til bilen.

Riktig:

12997-1995-Nissan-200SX.jpg

Ikke Riktig:

nissan-200Sx-160.jpg

Stortsett gjør felger, senk, toning og litt små detaljer susen på alle biler. Bilen skal se ut som en bil, ikke en ufo, handlevogn eller traktor.

Selvfølgelig endrer "moten" på hva som er tøft og ikke tøft, men jeg har min mening. Tenker tilbake på Fast & Furious tiden da bilene var bygd opp med store vinger, store fangere, neonlys overalt og mye bling bling. Dette var kult, men smaken har endret seg over tiden og ser jeg en slik bil grøsser jeg. Men selvfølgelig, hver sin smak.

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passelig store felger(så store som går, så ett til to hakk ned),gjerne med kant, masse senking, men bittelitt høyere bak, så det ikke ser baksigent ut, dess nærmere bakken bilen ligger, dess mindre baksigent ser det ut,

Lett toning, hvite blink, mye park(ikke overdrevent juletreaktig).

Den oppskrifta funker vel på alle biler jeg interesserer meg for.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydlegvis kun ein som skjønte opprinninga med tråden. Tråd opna att, og fyrste post er endra.

Stuk blir brukt i forskjellige betydninger på norsk, i mangel på bedre ord. Herr moderator hadde tydeligvis ikke fått med seg dette.. :)

Selv syns jeg stance må til for å lage stuk, og det er det man trenger. Japanske biler kler ikke styling noe mer enn det tyske biler gjør. Glorete felger er ikke noe finere på nyere biler enn eldre.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva faen er stance, så en forklaring på det i tråden din, men syns det er litt uforklart; Stance - standpunkt, stilling

Stuk vil jeg best forklare som forholdet mellom høyder f+b, hjulstørrelse, altså en passelig senka bil med passelig store hjul vil ha ett fint stuk.

At en bil stuker vil igjen si at den er lavere foran enn bak

Litt stuk vil igjen si at den er litt lavere foran enn bak.

Mine meninger om saken, hva jeg og mine mener om det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfattning av det "riktige" er styling som ikke ødelegger de originale linjene til bilen.

Riktig:

12997-1995-Nissan-200SX.jpg

Denne bilen er jo helt original utenom felger, så poenget ditt blir litt borte hvis det er denne bilen din snakker om :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså original med små modifikasjoner. (Felger, senk, toning etc) Så synes poenget mitt er ganske så riktig:)

kunne vært ein god del meir senk;)

då syns eg heller illustrasjonsbilde til Eirik i tråden hans er mer passende

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva faen er stance, så en forklaring på det i tråden din, men syns det er litt uforklart; Stance - standpunkt, stilling

Stuk vil jeg best forklare som forholdet mellom høyder f+b, hjulstørrelse, altså en passelig senka bil med passelig store hjul vil ha ett fint stuk.

At en bil stuker vil igjen si at den er lavere foran enn bak

Litt stuk vil igjen si at den er litt lavere foran enn bak.

Mine meninger om saken, hva jeg og mine mener om det.

Engelske ordet stance er det du snakker om, forhold mellom dekkstørrelse, felgdim og bredde, innpress og hvor mye senk - hvordan hele bilen sitter. På norsk blir dette kalt stuk, men stuk kan også være for eksempel et 'motorsportstuk', et tema bilen er bygget etter. Det er iallfall betydninger jeg har sett folk legge i ordet. At bilen tipper forover (rake på engelsk) blir også kalt stup, og det er kanskje bedre å bruke for å unngå (ytterligere) forvirring. Derfor jeg stadig bruker ordet stance, hva ordet stuk betyr er det så mange forskjellige meninger om.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider