Gå til innhold

Kva er det "riktige" stuket for japser, tyskerar/europearar generellt, amerikanerar?

Ranger emnet


Papi.

Anbefalte innlegg

Passelig store felger(så store som går, så ett til to hakk ned),gjerne med kant, masse senking, men bittelitt høyere bak, så det ikke ser baksigent ut, dess nærmere bakken bilen ligger, dess mindre baksigent ser det ut,

Lett toning, hvite blink, mye park(ikke overdrevent juletreaktig).

Den oppskrifta funker vel på alle biler jeg interesserer meg for.

 

er helt enig det over her.

 

Men.. jeg liker også slitne biler med fine felger..altså litt sånn rat-style. Selve bilen er sliten, mens den er senket og med gromme felger. En bil bør stupe, jeg får grøsninger av biler som er signe bak!

 

Plastikk brukes til å lage matbokser og cover osv. det skal naturligvis være lite plast på biler da..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkstrekk = Tyske biler fra mellomklasse og nedover.

Små, breie felger passer på eldre små tyske/japanske biler.

Store utfyllende felger er mellomklasse og oppover, men må da komb med senk.

Amerikanske biler kler mer bruk av markerings/parkeringslys enn øvrige.

Chromefelger er bedre på de fleste amcar enn på øvrige.

Tusenmetere i front kan være fint (passe med stilen) på enkelte mindre japser, men ikke på tyskere.

Vinger kler ingen biler, med mindre de er der fra fabrikk som Cosworth og EVO biler.

 

Lakkert helt ned er en höydare på biler som ikke er nevnt ser eg. Det gjør underverker. Hvis man i tilegg tar evnt pyntelister og dørhåndtak i samme rennet så er man der.

 

Ett triks er å redusere antall fargeinnslag på en bil til ett minimun. Ideelt skal det være bare tre farger og her blir jo selvfølgelig den ene sort, da dekk er sorte. Så har man kanskje noe sorte andre detajler, bilens farge og evnt rød/hvit som går igjen på lyktene..

 

Sånn kan man fortsette i evigheter. Det er som trådstarter sier, enkelte ting som passer bedre på en type bil en andre, men orker ikke utbrodere det nå...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår