Gå til innhold

elektrisk problem varsellamper

Ranger emnet

johnsenaudi

Anbefalte innlegg

Har et seriøst problem på min a4 1.9tdi 1998. Enkelte ganger under kjøring mister jeg motorkraft å glødelampa lyser, andre ganger skjer det samme men denne gangen er det abs og (!) lysene som lyser i tilegg til at det piper 3 ganger. Begge tilfellene dukker bare opp i et sekund eller noe rund der. Har merket at dette kommer har en tendens til å komme når jeg kjører over homper. Noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike problem e UTRULIG vanskelig å finne, hvis det ikke er en feil andre med samme bil har vert plaget med. Når disse tullfeilene kommer fram er det oftest en bagatell. Søk litt rundtomkring på intetnett om lingdene hendelser (er litt uheldig siden det er diesel, og de fleste på forum ol. kjører bensiner) Hvis du ikke finner noe på nett er der bare å ringe møller å høre om de har vert borti samme problemet... Deretter kan du begynne å feilsøke med å se etter løse ledniger og sånt siden det kommer over humper :P Er kanskje en idè å kjøre diagnose test også :)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet med min opel astra diesel for 1 år siden. Det var ett ganske enkelt problem å fikse..

Sjekk først om viftereima er stram nok. Deretter så pusser du bort all irr som er på ledninger å kontakter rundt batteri og dynamo. Funke ikke dette så ville jeg satt penger på at spenningsregulatoren i dynamoen er gåen.

Fint å høre fra deg hvis dette hjalp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du mister motorkraft så er det nok nødmodus som kobler inn. da ville jeg sjekket alle vakumslanger for lekasje. jeg vet at på disse bilene bruker di små vakuslangene å morkne spesielt rundt turboen. at bremselampa kommer på kan være så enkelt at du har lite veske eller du har støv på abs sensor eller abs ringen som sitter på drivknuten forran bak sitter den i navet eller bremseskiva husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider