SpikeMan Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Fikk i dag litt problemer med min DEFA-alarm. Regner med at det egentlig bare ligger på noe med fjernkontrollen. Men kan jo nevne de enkle symptomene som jeg sliter med. Det har seg jo slik da at alarmen og startsperra på bilen min er sammen, så jeg kommer meg jo ikke noe sted om jeg ikke får skrudd av alarmen. Men i dag, var på grillfest og tenkte jeg skulle hente meg jakka mi siden vi satt ute og frøys. Fjernkontrollen reagerte jo ikke tidligere når jeg parkerte bilen så den stod jo der uten alarmen på. Senere når jeg skulle hente jakka, begynte jo så klart alarmen å ule når jeg lukket opp døra. Alarmen gikk vel på noe tidsur eller noe slik at den skrudde seg på igjen. Men jeg trodde det bare var sånn at den skrudde seg på igjen hvis jeg hadde skrudd av alarmen, men ikke åpnet dør, bagasje eller panser eller vridd om tenninga først. Slik at den gikk på igjen i løpet av en viss tid om ingen av de var gjort. Denne hadde nå gjort det nå hvertfall og fjernkontrollen reagerte den ikke på. Uansett hva jeg gjorde, tror mest sannsynlig det er batteriet som er gåen, men Falck mente at det kanskje kunne være systemet i seg selv at den bare rett og slett ikke ville reagere.. Så jeg fikk jo ikke skrudd av alarmen, og koden til å skru den av hadde jo ikke jeg, heller ikke den forrige eieren i det tidsrommet. Falck-personalet som kom opp og hjalp meg bare koblet om alarmen min litt slik at den nå ikke var på. Men hva gjør jeg nå? Vil jo gjerne ha alarmen slik at tyven blir litt mindre frista i å stjele noe fra bilen. Jeg må vel ikke ha ny alarm? Heller kanskje bare fjernkontroll? Vet ikke om det var noen som forstod noe av det jeg skrev nå men.. Håper noen har noe hjelp, råd eller kanskje opplevd noe liknende selv og funnet ut av hva som var problemet?.. Siter Mine biler:'96 Toyota Carina E *SOLGT*'96 Volvo S40 *SOLGT*'02 Volvo V40 *BYTTET* '94 Volvo 850 *VRAKET..*'04 VW Passat *MIN* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Det er en måte å unngå problemer med Defa. Kaste hele dritten i nærmeste søppelkasse...... Men du kan jo begynne med å koble ut startsperra. En hvit/grønn og en rosa/sort kabel går inn i sentralen. Ta av denne kontakta og koble de to ledningene sammen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Hovedproblemet er ikke selve defa-sentralen, men at 99% av alle verksted foretar alle strømtilkoblinger ved hjelp av såkalte "strømtyver"(scotchlok). Det er disse som mister kontakten etter noen år, og fører til snodig alarmoppførsel. En annen gjenganger er dårlig kontakt/feil justering på panserbryter. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 (endret) Jeg regner med at du har prøvd å bytte batteri i fjernkontrollen? Sjekk også hvor antenna fra sentralen ligger, at den sitter fast, og at den er hel. Hvis du kontakter din nærmeste DEFA-forhandler, og han ringer inn til DEFA norge og leser opp serienummeret på alarmsentralen din, så får du tak i nødkoden igjen iallfall. Kan være veldig greit å ha. Dersom dette er en litt eldre DEFA alarm, så sitter startsperredelen i en kontakt med 3 ganske grove ledninger. En av disse er strømtilførsel til alarmen, en av dem er strøm fra tenningslås for å starte bilen, og den siste er fortsettelsen av denne ut til starteren. Koble sammen de to sistnevnte, så går du forbi startsperra, og du får iallfall startet bilen selv om alarmen kødder. Endret Mai 24, 2009 av Schnellfahrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg