Gå til innhold

Selge bil og ta bilder

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann. Har sett på en god del biler i det siste og det første som slo meg var det utrolige antallet folk som prøver å selge bil uten ett eneste bilde. Det er jo greit nok om du er fryktelig keen på å selge bilen til en fra samme by, for ingen drar vel 20 mil for å se på en bil du kun vet merke og modell på. Dette må jo senke selgersjansene dine dramatisk. Jeg kan jo skjønne det om du skal bli kvitt den slitne gamle Hondaen for å fri opp plass i garasjen og den går for 10.000 at du da ikke gidder å ta bryet met å låne et digitalkamera, men senest i går så jeg en TT uten bilde... :rolleyes:

Det er jo noen som faktisk har tilgang på digitalkamera, men ikke helt flinke til å bruke det også da...

(Denne karen har lagt til det nederste bildet siden første gang jeg så den da)

Mercedes E220 (joda, fint med bilder, men tre stykker fra samme vinkel med noen steg tilbake for hver gang gir jo ikke så godt bilde av bilen)

Honda Accord (prøver han å selge bilen til naboen eller får han ikke lov til å nærme seg bilen alene?)

Er det fler enn meg som har lagt merke til denne trenden?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

ikke minst felger!!

folk som skriver bare golf alu felger selges!!

uten å skrive i det hele tatt hva merke eller noen ting..

Syntest nesten bilde og pris burde vert minimum av hva som skal til for å få poste en salgs tråd

enig... mange som dropper pris også!! det er plagsomt det.. skjønner det hvis bilen er ombygd/mye påkostet, men umulig å være kjøper uten å ha en pris å gå etter..

Søker jeg på autodb.no trykket jeg som regel av

- Kun pris

- Kun bilde

Gidder ikke å se på resten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig Slim! Gidder heller ikke å se på annonser uten bilde.

Skjønner ikke hva han som prøver og selge bilen min, holder på med. 3 bilder fra så og si samma vinkel. Han kunne sikkert ha tatt et bilde på skrå bakne fra, og sletta bilen 1 1/2 uke etter at han solgt den.... Nissan Primera 2.0 SRi

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig jeg og !

Når jeg skal kjøpe ting, så betyr det egentlig ganske mye hvordan annonsen ser ut..

Er annonsen saklig?

Korrekt informasjon?

Overdrivelser?

Jeg legger også merke til om alt skrives korrekt, brukes det bare småe bokstaver og er det masse skrive feil så er det nok en sløv en jævel som driter i det meste, inkludert det han selger..

Bilder er et must! Alle kan ta allrighte bilder, man bør klare å ta noen forskjellige bilder som viser gjenstanden fra forskjellige interessante vinkler.

Hvis det er fine, skikkelige bilder så tror jeg også det sier noe om at personen som selger gjenstanden liker å se gjenstanden slik den vises på bildet, ofte ren og pen.. men man må jo ikke gå 5 på, finnes jo dem som bare vasker bilen en gang i løpet av den tiden de eier den, nemlig før dem tar annonse bildet..

Det finnes jo selvfølgelig folk som er helt inngarva motor/bil folk som har tatt skikkelig vare på det de skal selge, men som har data/foto skills som en døv/blind appelsin.. Men jeg mener at hvis folk er gjennomført ordentlig, så går det ofte igjen uansett hva de gjør..

Og så har man jo de som rett og slett ikke tror det er så nøye med en ordentlig annonse.. synd for dem!

En vell formulert annonse med fine bilder, er gull verdt !

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh! moro å se at mange andre også har lagt merke til dette! Når jeg skulle kjøpe bil så dreit jeg i alle annonsene som ikke hadde bilde med.. Med mindre det sto noe oppsiktsvekkende i overskriften!

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje interesert i å ringe på biler uten pris, då dei ofte er dyrare enn dei andre (mi oppfatning, iom at dersom dei er billigare, så vil selgar skrive det for å få selt bilen sin)

Slik som på autodb.no ,der du har 6bilder til disposisjon.

Så bør du ta:

-framafrå

-bakafrå

-på skrå framme

-på skrå bake

-sideveis

-interiøret

da har du fått mange gode bilder.

Hater biler som har x antall bilder framafrå, men ingen frå interiøret. Det er ein veldig viktig del av ein bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Honda Accord (prøver han å selge bilen til naboen eller får han ikke lov til å nærme seg bilen alene?)

Hehe, skulle nesten tro det!

Nei, men det er pokker meg så irriterende uansett om det er MC eller bil, å ikke ha bilde! Som andre sier her, hopper jeg over de annonsene ja..:rolleyes: Og når man først har kamera, HVORFOR ikke ta bra bilder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonser uten bilder er noe av det teiteste....

Bra man kan sortere etter kun bilde og pris på Autodb.

Har begynt å kikke litt på billisten.no der det er mange annonser på alt mulig, men alle er uten bilde.

Da blir det jo et visst område man kan begrense seg i, som f.eks Buskerud / Akerhus / Østfold for meg da.

Det samme gjelder vel alle annonser uten bilder.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden som er man jo som kjøper ute etter det beste kjøpet - og ikke den beste annonsen.

Jeg kjøpte bil uten bilde i annonsen og er godt fornøyd, mener jeg fikk en bra pris og selgeren var hyggelig hun også.

En annonse uten bilde og lite info får færre interessenter og derfor kan man få en bedre deal når man ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ALDRI på biler uten bilde og pris. Enig at det sier litt om eieren. Han går ikke akkurat inn for å selge bilen da.....

Interiørbilder er vanskelig å ta. Det blir aldri bra og gir et helt feil inntrykk. Det er som regel mye finere enn det ser ut på bildene....

Biler som selges med skader bør ha bilde av skaden. Sett noe som har bilde av alt bortsett fra eks høyre framskjerm som er mos.

Det som irriterer meg mest er det med toll og engangsavgifter. Du finner et "godt kjøp", men ser på slutten av annonsen at det er + toll/avgifter. Kan ikke folk ta seg bryet med å regne ut dette og sette en totalpris???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skipper som regel de uten bilde jeg også. Mange er alt for dårlige til å skrive noe om bilen sin. Når det eneste som står er "helt grei bil". Så blir du ikke akkurat mere innteressert. Men så er det de som skriver for mye også. Eks: "Dritfet bil!!!! Vekker MYE oppmerksomhet!!! osv.." Gjelder å holde den saklig informativ. Det er min mening ihvertfall

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider