Robin87 Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 (endret) Heisann! Jeg vurderer å støpe skjørt i glassfiber til bilen. Det jeg opprinnelig hadde tenkt var å bruke styrofoamplater å lage et skjelett av, som jeg støper med glassfiber/polyester utenpå. Noen tips eller innvendinger i forhold til å bruke styrofoam? Er det lurt å lage form av styrofoamen istedenfor å bare støpe utenpå? Og tips til hvordan jeg monterer det ferdige produktet på bilen? Takk på forhånd! Endret Mai 24, 2009 av Robin87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin87 Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Nå skal det nevnes at dette bare er et prøveprosjekt, og poenget med det er å bruke så lite penger som mulig, som med det meste andre jeg har gjort med bilen ;) fattig student! Med fare for å støte noen, er det ingen hemmelighet at jeg kommer til å bruke biltemautstyr til hele prosessen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 hehe. jeg er litt nybegynner stper jeg også, jeg vil si at det er lurt valg ved bruk av styrofoam som skjellet, det veier ikke særlig å det kan være inni skjørte om du ikke absolut skal bare ha skallet utenpå,ang feste metoder så er jeg litt usikker, men om du skjærer til å tilpasser det du skal lage ferdig å når du støper kan du lage en liten leppe langs kanten hvor du event sku festa den å legge dobbelt sidig teip+ fuge eller tech7... kan alltids skru men det tærer på kaross om ikke gjort ordenlig!:P Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin87 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 aha! Fatter'n sa det var vanlig å lime det, og vil tro han vet det med sine 25 år med karosseriarbeid. Hvertfall med originaldeler.. så regner med det funker greit med "hjemmelaga" og ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 let me know om du får lagd deg no å åsen du eventuelt gjorde det^^ lykke til! Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin87 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 will do. bare få tak i no styrofoam først, så skal prosessen dokumenteres med bilder. Vurderer å lage meg en jigg, så slipinga og utformingen av foamen blir så enkel som mulig. Er dog noe usikker på hva jeg bør bruke for å slipe/forme styrofoam. Blir litt prøv og feil, men skal nok få til noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 styrofoam er vel lettest å firme med helst nye kniv blader til sånne tapet kniver, "Jigg"? er en møysomelig prosses nar det skal dokumenteres med bilder... men resultate blir nok til å være stolt av^^ Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geirhn Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Polyester svir vel bort styrofoam (eller isopor som vi sier) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Det gjør det nok ikke! en jeg kjenner er båtstøper å han bruker styrofoam plater til å få formen med, btw isopor er en felles betegnelse for den vanlige hvite som jeg itte husker navnet på å styrofoam som er mye tettere å brukt under fundamente på nybygg me betong såle...;) Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin87 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Polyester svir vel bort styrofoam (eller isopor som vi sier) Spørs ikke det litt på hvor mye herder du har i ? skal ikke bli den helt store varmeutviklingen under herding hvis du bruker riktig mengde herder i forhold til polyester? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin87 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Jigg ja. altså skjære ut en grov lengde av styrofoamen først, som jeg setter i en anordning som er hjemmemekka. Dette for å sikre at jeg former det likt hele veien. Men vet ikke om jeg gjør det slik. Har fått tak i no styrofoam nå, så det gjelder bare å finne tid mellom all bleieskift og jobbing ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 (endret) Til å lime sideskjørtet fast funker Sicaflex! Endret Juli 2, 2009 av HaaJeHaa skrivefeil. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffe Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 jeg ville ikke brukt isopor... Man kan risikere at d brenner seg.. Lag en form av pvc eller i tre... Hvis du bruker tre kan du lakkere det sånn det blir jevnt eller så kan du bruke pakk teip.. Det er den teipen som er helt glatt... Dette er d jeg ville gjort.. Jobber med å støpe glassfiber vær dag! Siter Jobber som Plast Mekaniker på heltid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg