B230ET Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 hallo. jeg driver å bygger en sperreaksling og fikk no deler fra svergie, men problemet er at jeg bestillte deler til en 740 aksel, men på den er det ikke no shimsing på den orginale pinjongen fra akslen jeg bygger ut av, bare en spennhylse. i det settet jeg bestillte så er det pinjong med shimsing, går det an å bruker denne pinjongen i bakakslen eller passer det ikke ? Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktmsk Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 kan jo bruke begge deler men skal du bytte hjulet pinjongen går borti og? kan sikkert bruke utan skimsen vist det ikkje var på i fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 ja skal så klart bytte kronhjulet også. men det jeg lurte på er om man kan bruke en pinjong med shims forspenning i en bakaksel som orginalt har spennhylse ? Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktmsk Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 (endret) så lenge det blir samme forspenninga burde det gå. men er det ikkje bare og få tak i ei spennhylse vist du er bekymra:wonder: Endret Mai 27, 2009 av ktmsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 mårn. er forskjell på pinjongne se, pinjongen med spennhylse har et felt som er dreid ned som spennhylsa passer på. Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktmsk Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 vist du bytter med det kittet ditt så burde det stemme siden det er med pinjong og kronhju det klaring på kronhjul du er bekymra for? vil tro at det bare er og smelle på dei nye greiene og så shimse klaringa på tenner etterpå det skal jo gjøres uannsett. eg skimsa ikkje oppatt når eg bytta til truetrack men brukte gamle shimsen som satt på den åpne diffen.:cab siden du bytter begge deler må du måle klaring og shimse opp i forhold:watchout Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg