Gå til innhold

Tuning av Diselmotor

Ranger emnet


VW-golf

Anbefalte innlegg

Hallo. Blir litt sånn forvirret når det gjelder disse 4 typene av motor tuning. 1.PPC ("Det ultimate softwaretuningsystemet!") står det da i teksten. eff.økning her på min bil: Volkswagen Golf 1.9 TDi 110Hk 1999 - 2001 Steg 1 140hk / 282Nm 6900 Kr

 

Så har du 2. Chiptuning ("omprogramering av hjernen i bilen") Denne tror jeg mange har brukt siste tiden? eff.økning her på min bil: Akkurat det samme, også pris. - Lurer på hva i alle dager er vitsen med 2 like program til samme pris, men 2 forskjellige metoder??

 

Så har du 3. Seriell programmering gjennom diagnosekontakten. Her står det ingenting mer av info om eff.økning eller pris. men kan ikke forstå at det skulle være så ulikt dem to over?

 

Så har du 4. powerbox -Denne ble vel mye brukt tidligere før alt det andre over her kom inn på markedet? og har vist seg til å være ok, men langt i fra fullkommen når det gjelder tuning av disel motorer?

 

* Vel som dere ser her, så er det da 4 typer av tuning. Vi kan si 3 siden den nr fire egner seg ikke like bra (vil jeg tro) kansje jeg tar feil, men det er ihvertfall det jeg har lest om å ærfart ut i fra venner. Men, kan noen av dere si meg hovudforskjellen på disse? Får jeg noe mer eff.økning av noen av disse? Derfor blir jeg litt forvirret. Mange mener det ene og andre mener det motsatte. Hva er best i virkeligheten?

 

 

Hilsen Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sånn forvirret når det gjelder disse 4 typene av motor tuning. 1.PPC :Omprogrammering av bilens orginalhjerne, kan visstnok resettes med samme boksen, gjøres av en selv som oftest.

Så har du 2. Chiptuning : chiptrimming er ikke det samme som omprogrammering av hjernen, du bytter da en chip i hjernen til en med annen programvare

Så har du 3. Seriell programmering gjennom diagnosekontakten: Samme som nr 1, men gjøres vel av profesjonelle med litt mere avansert utstyr.

Så har du 4. powerbox: Enkel måte, lurer hjernens innsignaler som oftest så den gir mere, noen øker også dysenes åpningstid, gir ofte feilkoder og tull, enklest, men simplest og dårligst.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår