VW-golf Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Hallo. Blir litt sånn forvirret når det gjelder disse 4 typene av motor tuning. 1.PPC ("Det ultimate softwaretuningsystemet!") står det da i teksten. eff.økning her på min bil: Volkswagen Golf 1.9 TDi 110Hk 1999 - 2001 Steg 1 140hk / 282Nm 6900 Kr Så har du 2. Chiptuning ("omprogramering av hjernen i bilen") Denne tror jeg mange har brukt siste tiden? eff.økning her på min bil: Akkurat det samme, også pris. - Lurer på hva i alle dager er vitsen med 2 like program til samme pris, men 2 forskjellige metoder?? Så har du 3. Seriell programmering gjennom diagnosekontakten. Her står det ingenting mer av info om eff.økning eller pris. men kan ikke forstå at det skulle være så ulikt dem to over? Så har du 4. powerbox -Denne ble vel mye brukt tidligere før alt det andre over her kom inn på markedet? og har vist seg til å være ok, men langt i fra fullkommen når det gjelder tuning av disel motorer? * Vel som dere ser her, så er det da 4 typer av tuning. Vi kan si 3 siden den nr fire egner seg ikke like bra (vil jeg tro) kansje jeg tar feil, men det er ihvertfall det jeg har lest om å ærfart ut i fra venner. Men, kan noen av dere si meg hovudforskjellen på disse? Får jeg noe mer eff.økning av noen av disse? Derfor blir jeg litt forvirret. Mange mener det ene og andre mener det motsatte. Hva er best i virkeligheten? Hilsen Golf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Jeg vet ihvertfall av TS racing på disse bilene Kun bytter software, og dermed går du fra f.eks 115 hk til 150 - for 7000 kr. Har lenge lurt på spørsmålene over jeg også :) Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Blir litt sånn forvirret når det gjelder disse 4 typene av motor tuning. 1.PPC :Omprogrammering av bilens orginalhjerne, kan visstnok resettes med samme boksen, gjøres av en selv som oftest. Så har du 2. Chiptuning : chiptrimming er ikke det samme som omprogrammering av hjernen, du bytter da en chip i hjernen til en med annen programvare Så har du 3. Seriell programmering gjennom diagnosekontakten: Samme som nr 1, men gjøres vel av profesjonelle med litt mere avansert utstyr. Så har du 4. powerbox: Enkel måte, lurer hjernens innsignaler som oftest så den gir mere, noen øker også dysenes åpningstid, gir ofte feilkoder og tull, enklest, men simplest og dårligst. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-golf Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 ok. Det var det jeg tenkte, men alikavel litt uforstårlig hvorfor dem trenger disse 4. Menmen, smaken er som baken heter det jo. jeg velger chipping! Koster under halvparten av hva ts racing skal ha, og får økt fra 110-149hk samt 235Nm-305Nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hennram Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Det har vell egentlig mest med hvilken bil/motor type du har. på eldre biler byttet men fysisk ut en chip i motorstyringen for å få mere effekt. nå til dags gjør man det enklere ved bare å omprogramere gjernen. Minuset med powerbox er jo at du vil få feil avlesing i kjørecomp. m.m. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.