ElCamino Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Ej skal kanskje til å kjøpe en Manta B delbil å ta ta litt deler som ej trenge til Ascona'n. Visst ej ville konne ej få med en 2.4i med 5-trinns kasse, men til en høgre pris. Kunne det vert lurt å kjøpt den motor'n å hive i Ascona'n min? Har hørt at de er en veldig sprek motor. Går det ann å få Ascona godkjent med slik motor? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 2,4 er vel ikkje spess sprek. 125 hk.. men er sikkert lett å ta ut litt ekstra... men pass på at den har eit for høgdt insug til at du får panseret igjenn... men går and å bruke diesel panser og eventuelt bruke eit kappa 3.0e insug... hørt at det skal gå bra.. Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Ej he deiselpanser på bilen. Er det ikkje same blokka som står i Calibra? Det er vel ikkje Getrag kasse som står på desse motorene? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 2.4 er den gode gamle CIH motoren som har vært med siden midten av 60 tallet, den drar godt men er ikke sprek! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 og orginalt står det ikke en getrag kasse på den. står en kasse som heter r25. men det kan jo godt hende det sitter getrag på den nå hvis du fikk info om at det satt 5-trinns. litt mer vanlig med getrag i manta tross alt. bare kluss med r25. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 De 2.4, er det lett å få hk ut av? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 lett og lett. kommer jo ann på hvor mye "mye" er, og hva slags penger du er intressert i å legge i dette. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 ååå, aldri skal det vere lett og billig:( Ka e det lurast å gjer visst ej skal ha en motor i Ascona'n med ca 200 hk til en fornuftig pris? Har en trimma 2.0e, og i bilen står en 2.2i. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 det LURESTE er nok å kjøpe en calibra/vectra turbomotor med 204hk orginalt. dyrt, veldig dyrt å ta ut 200hk av en 2.2/2.4 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totta Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by ElCamino ååå, aldri skal det vere lett og billig:( Ka e det lurast å gjer visst ej skal ha en motor i Ascona'n med ca 200 hk til en fornuftig pris? Har en trimma 2.0e, og i bilen står en 2.2i. Koster deg vell ca 10-15 000kr og få rund 200 hl i den motoren vil jeg tru. kjenner en som gjør det maskinelle i motorene ganske rimlig. en grei ting hvis du skal trimme motoren er f.eks overhale motoren helt og avbalangsere veiv.råder. stempler,svinghjul sammen. deretter porte toppen og sette i støre ventiler, senke toppen så du får riktig mener det er optimalt med 11-1 på opel. så sette foreksempel inn en enem kam som heter E11 og er på ca 308 grader litt usiker på den men er i alle fall på over 300grader. trur jeg ville ha trimma på 2.4 motoren på grund av dreimomentet. men muligheten til kjørte bank er jo støre da. Tk økonomi trimming er også noen du kan spørre disse holder til i våler i solør. og er helt råe på opel. men si fra om du trenger kontakt men han jeg kjenner da. for da kan du få nr av meg Siter oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter) skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no VW og Audi er bilene som er konge he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Ok! takk:) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.