Gå til innhold

peugeot 205 starter ikke når den er varm.

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

skal se om jeg finner ut av det i morra, så trenger litt input om hva som kan være galt.

 

mest sannsynlig er det tenninga som er kødden. siden bensinpumpa blei bytta i fjord sommer.

 

noen som har noen ideer?

starter greit når den har stått litt, kjører dit jeg skal, men kommer meg ikke hjem igjen siden bilen ikke starter:P kan gjerne ha stått 2-3 timer og, uten at den vil..

den filer bare på starteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"den filer bare på starteren", mener du at startern ikke går i inngrep?

Sannsynligvis treghet i sterter, kan være starterdrev, bendixdre elelr svinghjul også.

Noen m,ulig årsaker?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

bilen har gnist, men er ikke spenning fram til bensinpumpa:(

 

sjekka sikringer er ok, og testa at releet slo inn når jeg koblet det direkte på batteriet!

 

hva faen kan være galt da? kan det være hjernen IGJEN? dette er blitt litt over min motorinnsikt å finne ut av:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sjekke kretsen til bensinpumpa. Er du ikke elektriker da? ;)

 

Vet ikke med pug, men på Honda er det et hovedrele som slår inn når man setter på tenning. Dette hovedreleet gir så strøm til ecu og bensinpumpe. En gjengangerfeil på enkelte modeller gjør at releet svikter. Kan enkelt loddes/fikses.

 

Det beste er om du får tak i verkstedsmanualen til bilen. Der står kretsskjema. Begynne å feilsøke med 10000 ledinger under dash er ikke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Da må du sjekke kretsen til bensinpumpa. Er du ikke elektriker da? ;)

 

Vet ikke med pug, men på Honda er det et hovedrele som slår inn når man setter på tenning. Dette hovedreleet gir så strøm til ecu og bensinpumpe. En gjengangerfeil på enkelte modeller gjør at releet svikter. Kan enkelt loddes/fikses.

 

Det beste er om du får tak i verkstedsmanualen til bilen. Der står kretsskjema. Begynne å feilsøke med 10000 ledinger under dash er ikke lett..

 

tvang releet til å slå inn, så det var i orden. men var ikke noe spenning fram til releet, og det derre elektronikkhelvette der får de ta seg av de som kan:)

 

så taue bilen til verksted i går. gikk ikke helt smertefritt da han som skulel taue var helt ubrukelig og satte bånn gnu med en gang før tauet var stramt. så nå har jeg ikke noe tauekrok foran lenger:( tok og med fangeren og blinklyset:P

 

så om noen har en lupo til salgs så vil jeg ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår