Gå til innhold

Omega B 2,5 V6 med vannlekasje!

Ranger emnet

hadani

Anbefalte innlegg

Har en 96 mod 2,5 V6 Stv. som lekker vann i bakkant på motor.

Tar en dag eller to så må det etterfylles vann. Hva er det som kan lekke der? vanskelig og se noe da det er litt trangt.

Soltaket sitter også fast. Er liv i motoren, men taket står dønn. Noen som har tips om hvordan man kan løsne det? Har prøvd på skruen i taket, men klarer ikke å rikke det.

Har også noe "kakling" i motor, spesielt hvis man tar i gang på lavt turtall, hva er dette?

Takker for tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 96 mod 2,5 V6 Stv. som lekker vann i bakkant på motor.

Tar en dag eller to så må det etterfylles vann. Hva er det som kan lekke der? vanskelig og se noe da det er litt trangt.

Soltaket sitter også fast. Er liv i motoren, men taket står dønn. Noen som har tips om hvordan man kan løsne det? Har prøvd på skruen i taket, men klarer ikke å rikke det.

Har også noe "kakling" i motor, spesielt hvis man tar i gang på lavt turtall, hva er dette?

Takker for tips!!!

Takluken er virene som er faste. skjedde på min, og byttet de, så ble den som ny.

Lekase bak motoren kan du bare finn ut om du demonerer viskermotor og alle dekslene rundt den. Trangt som fan, men med et speil og mye tolmodighet går det å finne ut av det.

Når jeg byttet motor byttet jeg alle slangene som er der bak for å slippe akkurat dette.

Kaklingen er som regel ventilløftere som begyner å bli slitt. Bytt olje, gjerne Castrol sin som er beregnet på motorer som er gott langt. Kan også være en manifoild som er skeiv eller sprukken.

Er dette jeg kommer på, så håper det er til hjelp.

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Hvordan kommer jeg til virene, må jeg ned med taktrekket?

Må nok det. Litt arbeid er det nok, men selve soltaket er bare skrudd med noen skruer. Bare husk hvordan delene er satt sammen i selve takluka. Ta bilder!!!!. Løsne først selve glasset, det sitter 4 skruer under noen plastdeksler, så er det bare å løfte det ut. Løsne allt av plastdeksler rundt taktrekk og fjern de firkantede klipsene i taket. så detter det ned ac seg selv. Deretter må du løsne dreneringene, to i bakkant og to i forkant. Skru av skruene rundt rammen til soltaket, og det er løst.

Husk den fremre skruen til motoren når du monterer, for den fungerer som jording til motoren. glemmer du denne kan du si farvell til styringen av soltaket. (kostet meg 500,- for den feilen:( )

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5l v6 har ett kjølevannsrør som går på v/side motor når du ser rett på motoren og bak innpå blokka i bakkant. Kan være der den lekker, men kan også være noe slanger... Ett helvete å komme til, men tror det vil være lettere og heise bilen opp på bukk, skru av mellomakslinga og motorfeste på girkassa (da vil motoren vippe litt på skrå og du greier gjerne komme litt lettere til uten mye demontering) skralle og forlenger... :) skal ikke si noe helt sikkert men tror jeg ville prøvd dette framfor å ta ut viskeroverføring og diverse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider