Gå til innhold

Turbohavari! Hva må gjøres??

Ranger emnet


50kent

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat hatt turbohavari på min Opel Vivaro 02 1,9 dci. 160.000km

Bilen har vært vanskelig å starte når den har vært kald pga liten ventilklaring i følge opel verkstedet. Så jeg har nå demontert hele toppen m. turbo etc, og må nå kjøpe ny eller nyoverhalt turbo. Grunnen til at jeg demonterte hele toppen er for å evnt fikse ventilklaring, samt få en oversikt over evnt skader.

På toppen av stemplene flyter det masse olje pga turbohavariet.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvorfor turboen havarerte? For å unngå at det samme skjer igjen etter kort tid. Noen forslag? Mottas i såfall med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at oljereturen fra turbo til bunnpanne er tett. Her renner oljen tilbake med lavt trykk, og blir det tett her presses oljen ut gjennom tetningene i turboen, og dette er visst ikke bra for turboen i lengden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår