Gå til innhold

Problemer med Klimaanlegg (Audi A6 2000 modell)

Ranger emnet

Gooner87

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med klimanlegget som ikke kjøler bilen.

Siste 2 ukene har klimaanlegget ikke kjølt bilen som den skal. Idag morges funket det klimanlegget som det har gjort de siste 2 ukene. Rundt kl.12:30 måtte jeg kjøre til et møte og bilen hadde stått i solen fram til da. Da var luften fra klimaanlegget veldig varm og jeg trodde selvfølgelig at det var fordi det var altfor varmt i bilen.

Kjørte bilen på Kvelden idag og da var temperaturen i bilen mye bedre etter den hadde stått inne i garasjen. Prøvde å skru på ventilasjonsanlegget og da blåste det bare varm luft ut av det. Trodde at det kanskje var litt for varmt ennå, lot derfor klimanlegget gå i 10-12minutter men lufta ble ikke no kaldere.

Luften fra klimanlegget blir varmere når jeg for eks skrur opp fra 18 og oppover men ikke kaldere.

Noen som vet hva det kan være. hadde satt veldig pris på hjelp.

På forhånd takk for hjelpen!:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å etterfylle litt kjølemedium kanskje.

Kan jo være en lekkasje et sted, men litt av gassen forsvinner over tid uansett

Takk for svar.:D

Hvor kan jeg fylle kjølemedium+ Kan alle verksted det eller må jeg til et spesielt verksted som driver med slikt. Bor i Oslo så henvis gjerne til et bra verskted, KAN også være i Lillestrøm som driver med slikt. Ikke nevn Møller engang, de er boikottet fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.:D

Hvor kan jeg fylle kjølemedium+ Kan alle verksted det eller må jeg til et spesielt verksted som driver med slikt. Bor i Oslo så henvis gjerne til et bra verskted, KAN også være i Lillestrøm som driver med slikt. Ikke nevn Møller engang, de er boikottet fra min side.

Dersom anlegget fungerer ok noen ganger og andre ganger ikke så kan det faktisk være normalt. Det høres likevel ut som du bør ordne det da det ikke fungerer når det er som varmest. hvor lenge forsøkte du å få kulde? Husk en varm dag er trykket på lavtrykkssiden mye høyere enn normalt og det tar tid for kompressoren å suge slik at det blir normalt.

Dersom du skal velge verksted ville jeg satset på et som kun driver med bilklima. MErkeverksted har jeg lite tro på. KJøling er ikke bare bare, de fleste aner ikke hva som skjer. Så dersom du ikke er sikker på at et firma kan dette bør du søke noen som kun driver med dette. De må kunne det ellers hadde de neppe overlevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom anlegget fungerer ok noen ganger og andre ganger ikke så kan det faktisk være normalt. Det høres likevel ut som du bør ordne det da det ikke fungerer når det er som varmest. hvor lenge forsøkte du å få kulde? Husk en varm dag er trykket på lavtrykkssiden mye høyere enn normalt og det tar tid for kompressoren å suge slik at det blir normalt.

Dersom du skal velge verksted ville jeg satset på et som kun driver med bilklima. MErkeverksted har jeg lite tro på. KJøling er ikke bare bare, de fleste aner ikke hva som skjer. Så dersom du ikke er sikker på at et firma kan dette bør du søke noen som kun driver med dette. De må kunne det ellers hadde de neppe overlevd.

Prøvde vel i cirka 15min og da får jeg bare middels kald luft. Sånn er det uansett om det er varmt eller kaldt ute. Prøvde idag også etter at bilen hadde stått ute i solen og da brukte den vel cirka 25minutter på å få middels kald luft. Kjørte vel bilen i 1 1/2t mer etter det og det ble ikke no kaldere enn det.

Noen som vet om noen verksteder som er flinke og kun driver med bilklima?

Lenke til kommentar
Del på andre sider