slitenvolvo Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Raskt spørsmål, må jeg av med oljerørene til turbo for å få av eksospakningen, og kommer jeg til alle boltene uten å skru av turbo. Kan ikke søle masse olje der jeg skrur, så jeg må vite om jeg kan gjøre dette uten å søle. Er en b230fk btw. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Det er fullt mulig å komme til alle boltene på eksosmanifolden uten å skru av verken oljerør, vannrør eller turbo. Mener det skal gå bra å vippe bort eksosmanifolden såpass at du får byttet pakningene uten å løsne org. oljeretur, men ikke skyt meg om jeg tar feil og det begynner å lekke etterpå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 er jo ikkje store skvetten med olje som kommer ut heller da.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Ok, prøver det. Noe poeng å kjøpe kobberpakning, eller bare kjøpe originale pakninger? Er forøvrig ett mysterium at den pakningen skulle ryke :D Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 jeg anbefaler ABSOLUTT å ta av tur/retur til tuboen, du får fort lekasjer å dritt hvis ikke, skikkelig papp-patent på tetningen på returen f.eks.. bare legg ut noen aviser under når du tar av.. btw, pass på at du setter pakningene på rette veien! sånn hvis du ikke har bytta di før ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Takk for råd og tips alle sammen! Forsterket (kork) pakning er bestilt, og skal byttes til uka. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 kork pakning? hmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Vettafaen hva den er laget av. Var ihvertfall ikke kobber, men skulle vist være sterkere enn original... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 (endret) Fy satan for en jobb. Skikkelig verktøysett, og en laaang 13mm leddnøkkel anbefales på det sterkeste, da det er så si umulig å komme til under varmeskjoldene og rundt turboen til noen av eksosmutrene med stor/mellomstor skralle, og man får altfor lite moment og omtakt med liten skralle/fastnøkkel. Ellers så håper jeg at jeg ikke trenger varmeskjoldene til noe, for dem gadd jeg faen ikke å skru på igjen... Pakningen var av kork, eller hva det er de vanligvis bruker i pakninger, med ett lag med aluminium på hver side. Endret Juni 9, 2009 av slitenvolvo Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Jeg syns ikke det er noe problem å skru av manifolden med alt påmontert. Litt ekkelt når det varmt da, eneste bakdelen jeg kan komme på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Som sagt kommer litt ann på verktøyet man har tilgjengelig. Kom ikke til med skralle, og såvidt jeg kom til med fastnøkkel. Og som vanlig så sitter disse boltene ganske godt, så det nytter ikke om man såvidt kommer til med to fingre når man skal skru. Mutteren under fremste eksosport samt støtten under eksosmanifolden var verst å komme til. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 jeg pleier(hmm, PLEIDE;)) å bruke en 13mm fast med en 10-13fast som forlenger når jeg holdt på med det der hehe.. men du fikk di på rette veien å ingen lekasjer og godt alt eller? -b230ft *måtte ta en kjapp edit i starten av innlegget der gitt:D Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.