Gå til innhold

Audi A4 1,8T fusk og dårlig drag

Ranger emnet

Marza

Anbefalte innlegg

Har nå da et problem på bilen min...

Virker som den fusker og mister draga når jeg gasser.. Kan også brått kenguruhoppe... :angry:

Turboen?

Hadde en diagnose test i dag, den fant 2 feil:

*Maksimalt ladetrykk overskredet (Sporadisk feil)

*Blandingstilpasning (Sporadisk feil)

Kan det da kanskje være motorstyrenheten som feiger? Dårlig kontakt? Lambdasonden? Eller kan det være at den får falsk luft?

Håper noen kan hjelpe meg! Takk på forhånd!:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 1.6L så hadde jeg problem med at jeg fikk dårlig drag når jeg trykka pedalen i bånn, kjentes ut som om den bremsa litt først. Kunne også dø ut i kryss og "kenguru"hoppe enkelte ganger.

Test å ta av tanklokket, det fikk jeg beskjed om å prøve i går. Etter jeg tok av lokket så fuska ikke bilen mer. Satt på lokket igjen, og den døde nesten med en gang.

Så kan være dårlig lufting i tanken mente verkstedet.

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv det jeg sa. Kan være dårlig lufting i tanken som lager mye trykk. Ta av lokket (kan skvulpe ut litt om du kjører hardt i svinger osv) men prøv å kjør litt uten for å se om det gjør noe.

Bilen min har aldri gått så reint før, etter jeg tok av lokket. Verkstedet mente at det kanskje var luftingsrøret som kunne være tett.

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har bleedventil eller justerbart turbotrykk ser du på slangen mellom megnetventilen og wastegaten. er det et hull i den eller noe så får du feil trykk. samme om det er koblet på en annen ledning på den mellom megnetventilen og wg..eller så kan selve magnetventilen eller wg være gåent.

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider