Gå til innhold

hva øver dere på når dere sladder/drifter?

Ranger emnet


rwd 4ever

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SunnyGTi2.0

Hvordan er det lettest å legge en fwd bredt uten brekket?

 

Noen som kunne forklart litt?

Evt også forklart noen triks for å dra brekksladder lengst mulig?

 

Hadde satt stor pris på det!

 

Har du litt godt grep kan du dra brekksladder så lenge du bare orker! ;)

Bare justere det med gassen..

Mindre gass=Mer sladd,breiere vinkel

Mer gass = Mindre sladd, drar seg inn igjen..

Husk også å ikke slippe brekket og for all del ikke gassen hvis det begynner å gå litt skeis.. slipp brekket når den er tilnærmet rett..

 

For å legge den ut i sladd uten brekk gjør følgende:

Ha litt fart, gjør så en "flick" (sving bilen brått i motsatt retning av den veien du skal sladde for å flytte vekta og bruke pendel effekten)

Når bilen er på vei mot den veien du skal ha sladd så slipp/reduser gassen. Dette gjør at fremhjulene vil bremse, og derfor vil du flytte vekta fremover i bilen. Bakhjulene mister veigrepet og sklir ut..

Så lenge du ikke gasser vil du få større og større sladd, når du synes det holder ;) trå på gassen og pek hjulene den retningen du vil....

 

Du kan også venstrebremse..

Sving først inn i svingen, hold gassen mens du tråkker på bremsepedalen.. Bakhjulene vil da miste grep, men fremhjulene drar..

Som kjent så styrer ikke låste eller spinnende hjul, og siden vanlige biler er konstruert sånn at de har meste av bremsene forann, krever dette ganske mye trening.....

Du må lære deg å bremse likt med venstre benet som det du gjør med høyere..

Samtidig må du synkronisere med gassen..

Men med trening så går det etterhvert....

 

Hvis du kjører fort nok er det bare å svinge inn i svingen så det understyrer omtrent da mener jeg inn i svingen, IKKE inne i svingen, løfte på gassen..

Da vil den begynne å skli sidelengs, også er det bare å dra den inn igjen med gassen ;)

 

Håper dette var til litt hjelp!

 

Ut å sladde ! og husk Bruk Vett! Ligg Bredt!

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

..

 

Du mente at jeg skulle holde brekket helt til sladden nærmet seg slutten, ikke sant?

 

...må jo nesten ut og øve meg litt i kveld :D

Jepp.. hvis du først skal bruke brekke så..

Du kan jo såklart slippe gassen hvis du ser det går helt til helvete...

Men hvis du ikke slipper brekket vil du bare snurre i steden for å:

1. Få no helvetes kontraer som ender i grøfta kanskje

2. dra rett ned i grøfta med en gang..

 

Men som sagt.. Gass og ratting er stikkordenene.. også holde brekket.. da får du lange og brede sladde..

 

Lykke til ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller trykket vi veldig samtidig Lethal?? :D:D:D

 

Ang. mange kontraer. Nå har jeg en uhyre motorsvak og ikkeutfordrende bil å kjøre, men grunnen til at man får kontra litt mye er jo at man retter opp "for mye"... Prøv å være føre var på kontraene, så slipper du å få så mange... Du skal sladde bilen, den skal ikke sladde deg(eh............)

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Razer

Er det bare meg, eller trykket vi veldig samtidig Lethal?? :D:D:D

 

Ang. mange kontraer. Nå har jeg en uhyre motorsvak og ikkeutfordrende bil å kjøre, men grunnen til at man får kontra litt mye er jo at man retter opp "for mye"... Prøv å være føre var på kontraene, så slipper du å få så mange... Du skal sladde bilen, den skal ikke sladde deg(eh............)

heheh.. ser sånn ut ;)

Helt sant som du sier..

Prøve å ikke ratte mer enn det man må, og det kjenner du ganske godt på bilen...

Det er veldig fort gjort når man ikke har sladda så mye, å få mye kontra hvis du er midt i en feit brekksladd også slipper brekket, for da vil bilen rette seg opp, også gå retningen som du har hjulene,og dette kan skje rimelig fort hvis man ikker er forbredt på det, og kan resultere i febrilsk ratting= masse kontra=grøfta ;)

 

Men sant som du sier Razer, bare følte for å forklare litt mer ;)

 

Noe også mange gjør feil når det begynner å gå åt skogen er å bremse... Bremser du vil du låse alle hjulene og bare skli og ikke ha noe sjangs til å korrigere eller noe..

Du på en måte låser bilen i en vinkel liksom, det kan være til hjelp noen ganger, men dette er en klassisk feil til folk som ikke er så kjennt med bilen og brekking...

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Razer

Jupp, Å bremse ut bilen har reddet meg mang en gang i løpet av de snart 5 månedene jeg har hatt lappen:D:D

 

Har ikke vært i grøfta enda, men det kommer vel:D

nå mente ikke jeg "å bremse ut bilen", men å panikk bremse når du har sladd...

Jeg har faktisk bare vært i grøfta med golfern 1.gang foreløpig..

Og regnet om i antall km på skogen, så synes jeg det er ganske bra ;)

Men det kommer vel den dagen jeg ligger på taket..

Kanskje sigdal til helga ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere kjører på veien, glem brekket.Bruk gassen å bremsen. Det er mest "kontrollert" å du får større fart.Går det fort, hold gassen inne å brems svakt til baken kommer..Dette da i sving.Går det sakte så slipp gassen å brems svakt, for så å begynne gasse.Da henter den seg innat..Men som sagt, brekk er skummelt på vei!!Bruk "venstrebremsing"!

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår