Gå til innhold

hva øver dere på når dere sladder/drifter?

Ranger emnet


rwd 4ever

Anbefalte innlegg

Originally posted by 240Rallye

Når dere kjører på veien, glem brekket.Bruk gassen å bremsen. Det er mest "kontrollert" å du får større fart.Går det fort, hold gassen inne å brems svakt til baken kommer..Dette da i sving.Går det sakte så slipp gassen å brems svakt, for så å begynne gasse.Da henter den seg innat..Men som sagt, brekk er skummelt på vei!!Bruk "venstrebremsing"!

 

Bruker ikke brekk jeg.

Ferdig arbeid.

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I begynnelsen av vintern kjørte jeg 240, men gikk litt skeis en dag..Kom litt bredt ifra is å rett på tørr asfalt i over 70km/t..Uheldig :(

Nå kjører jeg galant..Er litt morro det å.Men bakhjulstrekk er tingen hvis man skal drifte noe fælt! Men du får kjørt fortere med framhjulstrekk å sladd enn med bakhjulstrekk å sladd. Hvertfall etter mine erfaringer..

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Razer

@240rallye: Håndbrekk skummelt på vei??? Åssen bil kjører du da? Bakhjulstrekk er vel en del verre å brekke med enn forhjulstrekk, men sååååå skummelt er det da ikke!

 

Jeg kjører en Mitsubishi Galant...noe som er framhjulstrekk..Vil du kjøre fort..venstrebrems..Vil du miste fart brk brekk!!

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240Rallye

I begynnelsen av vintern kjørte jeg 240, men gikk litt skeis en dag..Kom litt bredt ifra is å rett på tørr asfalt i over 70km/t..Uheldig :(

Nå kjører jeg galant..Er litt morro det å.Men bakhjulstrekk er tingen hvis man skal drifte noe fælt! Men du får kjørt fortere med framhjulstrekk å sladd enn med bakhjulstrekk å sladd. Hvertfall etter mine erfaringer..

Jeg synes da det er akkurat det motsatte jeg da...

Når du bruker brekkte har du ganske god kontroll over hvor mye sladd du får, og det er relativt enkelt å rette opp igjen..

Når du bruker fart og venstrebrems eller vektforflyttning krever dette mye mer beregning, og det er lettere at det går kaldt når det går fortere...

 

Min erfaring hvertfall...

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er smak & behag...Jeg syns hvertfall det er enklere å venstrebremse..Slipper slite bakdekk å!:P Men ingen kjører likt å man lærer seg til sine egne teknikker. Skal du drifte på sigdal imårra a, Steffen?:P Slenge av noe lys å litt? :P

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en dag med prøveskilter på mx5'en min tidligere i januar, på snøføre.

 

Det var rimelig lett å snu på en kronestykke, men hvis jeg skulle ligge breit så skulle det ikke mye til før det snurra rundt 180 grader. Antagelig fordi jeg brukte for mye gass, men ræwa kommer så sinnsykt fort, men kontrollert i små mengder.

 

Noen andre som har erfaringer med mx5 på vintern? Er det bare trening som skal til? Det er rimelig enkelt å få en liten kontrollert sladd i små svinger, men snurrer 180 grader hver gang på parkeringsplasser o.l

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240Rallye

Dette er smak & behag...Jeg syns hvertfall det er enklere å venstrebremse..Slipper slite bakdekk å!:P Men ingen kjører likt å man lærer seg til sine egne teknikker. Skal du drifte på sigdal imårra a, Steffen?:P Slenge av noe lys å litt? :P

Planer om å drifte litt på Sigdal ja, hvis vi bli ferdig med å sette i gti motoren i kveld ;)

Får se om jeg tar av noe lys, kan jo kanskje være lurt ;)

Edit: Kjenner jeg deg ? ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240Rallye

Jeg går 3ela på roa nå...Kjetil heter jeg..

Ok ;)

Det er gasser på Gti motoren og det er en 1600 ja..

sitter rundt 90hk i den i følge vag...

Får vel se om jeg får trøkt på noe turbo på den etterhvert..

Er vel ikke det verste som kommer på sigdal akkurat, men utstyrt med ispigg forann skal det satses det det går hvertfall ;)

Knut Arne kommer også forhåpentlig vis med 205 GTi med ispigg rund baut :D

 

Så vi skal prøve å lage litt underholdning hvertfall ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by rwd 4ever

hvilket teknikker øver dere på når dere er ute og leker?

 

selv så prøver jeg på og få sladd så tidlig som mulig ved og legge den opp ved hjelp av brekk, gass eller bremse på giret.

 

så prøver jeg selvfølgelig på flere sladder etter hverandre (noe jeg kaller drifting). ligge bredest mulig er også viktig

 

stort sett det jeg ser på drifte filmer!

 

 

også litt på kule parkeringer da og 180 og 360'er

 

Det blir mest å få effektive drifter! Og jeg holder meg unna brekket.. Å brekke er en skam med RWD !!!!!!! Brekke er et FWD fenomen og det er latterlig å kalle seg en skillelig drifter hvis man må bruke brekk i RWD drift! Selvfølgelig kan man dra litt i brekket hvis det er i ferd med å gå gale, men ikke mer!

 

 

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

___________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HaRKooN

 

Det blir mest å få effektive drifter! Og jeg holder meg unna brekket.. Å brekke er en skam med RWD !!!!!!! Brekke er et FWD fenomen og det er latterlig å kalle seg en skillelig drifter hvis man må bruke brekk i RWD drift! Selvfølgelig kan man dra litt i brekket hvis det er i ferd med å gå gale, men ikke mer!

 

 

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ikke sett mye drifte innslag,filmer, du eller?

De proffe drifterne bruker alle teknikkene aktivt, også håndbrekket! Å legge en sladd med brekket med en bakhjulstrekker er jo synd å skam, det er jeg enig i..

Men brekket kan være en god hjelper når du må ha ut ræva fort, også holde den videre med gass og sånnt...

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HaRKooN

 

Det blir mest å få effektive drifter! Og jeg holder meg unna brekket.. Å brekke er en skam med RWD !!!!!!! Brekke er et FWD fenomen og det er latterlig å kalle seg en skillelig drifter hvis man må bruke brekk i RWD drift! Selvfølgelig kan man dra litt i brekket hvis det er i ferd med å gå gale, men ikke mer!

 

 

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

 

 

pleier ikke bruke brekke så ofte men det er greit og ha vært borti det liksom:rolleyes: Det hender jeg har litt problemer med å legge den opp til venstre(diff er noe drit:rolleyes: ) så da bruker jeg brekke. Så går det mye raskere og legge opp med det. Så vis du har litt liten tid og plass så er det best og bruke brekke. Gutta i D1 bruker jo en del brekk så det kan jo ikke være så galt;)

Det er vel noe sånt at de bremser ut bilen, sånn at du kommer lenger ut i svinge liksom.

 

Men og bruke brekk er det samme som å bremse på giret. Er du imot det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår