MortenseN Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Kom hjem fra butikken nå, og når jeg skulle rygge og kjøre fram for og komme inn i carporten mistet jeg servoen! Kjørte inn og så etter bilen at det hadde rent ut olje.. Sjekket servo oljen og det var helt tomt, og veldig vått på platen under motoren.. Prøvde og lyse litt og ta av noen deksel for og se om jeg fant ut hva som hadde skjedd.. men så ingenting.. Noen som har en ide av hva som kan ha skjedd? Er jo så trangt nede i der at det er umulig og se! :( Dette er en 99 VW Golf 1.9 TDI. Håper noen har noen tips til hva jeg kan se etter i morgen tidlig når det er lyst! :) er veldig avhenging av bil så :\ Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 kontroller slangene inn/ut fra beholder. se etter noe som kan ha gnagd hull på rør.. best å komme seg under visst du ikke ser noe inn/ut på beholder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenseN Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 kontroller slangene inn/ut fra beholder. se etter noe som kan ha gnagd hull på rør.. best å komme seg under visst du ikke ser noe inn/ut på beholder.. Var ute nå og tok ut den platen under motoren, da så jeg den slangen helt nederst på framsiden av motoren var helt våt.. den var tilogmed tapet!! så tok av tapen og da var det et ganske stort hull..! dette er den slangen som er litt gummi og resten er metall og går gjennom nesten hele motoren.. er det mye arbeid og bytte denne ? virker sånn ut i og med at den går gjennom hele motoren nesten :\ Noen som vet pris på en sånn ? evt har en som de skal selge ? :) Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 du må nok høre med møller. tror ikke det er så mange som selger akkurat denne typen deler da dette ikke er noen vnlig slitedel..hehe.... tror ikke det skal være noe stress å bytte denne nei... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
¤haz¤ Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 visse deler kan være greit å kjøpe nytt kompis... ikke vær gnien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenseN Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 visse deler kan være greit å kjøpe nytt kompis... ikke vær gnien hehe, veit det ;) men venter på lønning.. får vell knekke mastercardet litt.. ;) bestilt på møller i dag 2200 kostet den.. :) om noen andre lurer.. hehe Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 hehe, veit det ;) men venter på lønning.. får vell knekke mastercardet litt.. ;) bestilt på møller i dag 2200 kostet den.. :) om noen andre lurer.. hehe Dette er vel bare en returslange, hvis ikke hadde ikke den tapen over hullet hatt noe for seg. Og hvorfor i alle dager kjøpe en slange original, og betale flerfoldige tusenlapper, så lenge man får en bedre slange for halve prisen hos nærmeste slangeverksted?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenseN Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Dette er vel bare en returslange, hvis ikke hadde ikke den tapen over hullet hatt noe for seg. Og hvorfor i alle dager kjøpe en slange original, og betale flerfoldige tusenlapper, så lenge man får en bedre slange for halve prisen hos nærmeste slangeverksted?? Bestilte i dag på møller, det får duge ;) da passer det iallefall.. :) Noen som vet hvor mye servo olje det går på disse bilene ? VW Golf 1.9 TDI :) og det er en spesiell servo olje man bare får kjøpt hos VW forhandler eller ? Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Oljen anbefaler jeg å kjøpe hos VW-forhandleren din ja. Kommer langt med en liter vil jeg tro, men det kan være greit å kjøpe 2, så du slipper å stå der med skjegget i postkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg