Gå til innhold

bytte bremseklosser skiver

Ranger emnet

Satanoperca

Anbefalte innlegg

har en passat 2000 med Lucas system foran,med slitasje varsler.

kikka litt i Haynes boka ..ser at de beskriver at en skal sette på en "luftningsats" og slippe bremse væsken ut den veien isteden for som vanlig og bare klemme bremse sylindren inn og væska tilbake opp til bremse pumpa!

Er dette nødvendig???

Trenger jeg noe annet vet at det er noen VW som har et slikt verktøy for og skru tilbake stemplene, er det noe sånt som jeg trenger?

skal ut å handle i morra vært fint å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en passat 2000 med Lucas system foran,med slitasje varsler.

kikka litt i Haynes boka ..ser at de beskriver at en skal sette på en "luftningsats" og slippe bremse væsken ut den veien isteden for som vanlig og bare klemme bremse sylindren inn og væska tilbake opp til bremse pumpa!

Er dette nødvendig???

Trenger jeg noe annet vet at det er noen VW som har et slikt verktøy for og skru tilbake stemplene, er det noe sånt som jeg trenger?

skal ut å handle i morra vært fint å vite...

om du velger å åpne lufteskruen for å presse bremsevæska ut den veien så trenger du bare en slange og en beholder for å samle det opp i. men da må du huske å etterfylle bremsevæske i såfall.

men personlig hadde jeg bare pressa stemplene tilbake og latt bremsevæske bare gått i retur. skru av lokket og følg med på at bremsevæska ikke renner over. i såfall må du spyle godt med vann etterpå.

Siden du skal skifte framme så trenger du ikke å skru samtidig som du presser stempelet tilbake. skru-systemet har du på caliperne bak. (selvjusteringen for håndbrekk) om du ikke har en presse så bare bruk en vannpumpe tang. husk å reingjør/puss navet godt der bremseskiva ligger om du skifter disse. og puss annleggsflatene på hjullagerhuset for bremseklossene. ta et tynt lag me alu-pasta slik at klosser går lett. (unngå kobber-pasta, i verste fall kan det begynne å forstyrre abs ring og føler..) reingjør "glidepinner" slik at de er blanke og smør et tynt lag me silikonfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thanks bro, greit og vite dette

bytta på en Saab 99 for mange år sia ..der har du det skru systemet ...dette viste ikke jeg la en tre list inni og pressa .... til bremse veska spruta...resultat ...nye calipere.

ser ut som om jeg bytter skiver også ..de er rimelig rustne og endel slitt.

satser på å ha bilen en stund så like greit.

Endret av Satanoperca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifta foran ...klosse varselt i spedometer er ikke borte ..er det varsling bak også??

så på min at det var klippet av foran og de to ledningne var surret sammen slik at de hadde kontakt, vil varslene være fornøyd om det er kontakt mellom de 2???

Ja har selv valgt å lodde disse ledningene isammen, da mine klosser ikke hadde dette,, er bare kabel forran mener eg,, iallefall ikke noe eg, det er ikke en abs sensor så er dårlig da, eg fikk lys i disse i vinter..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider