Gå til innhold

Problemer med CD-spiller på '90 Civic

Ranger emnet

Bilskalle

Anbefalte innlegg

Jeg driver å hjelper en kamerat å sette inn en pioneer cd spiller i en '90 Honda Civic.

Vi fiksa begge strømkablene (rød&gul) og jord (svart), slik at det er liv i spilleren. Det som er problemet er høyttalerene. + og - ledninger fra høyttalerene er skjøtet sammen og ender i èn plugg med rød plast på. Disse var jævlig korte, og derfor forlenget vi de litt. Men når vi koblet på høyttalerene, ved å tvinne sammen + og - fra den som skal inn i spilleren, ble det ingen lyd.

Så hvis noen kunne hjelpe, hadde det vært fint. Hadde også vært kjekt om noen kunne fortelle hva de forsjellige fargene (kablene) er (høyttalerkablene). Det er også en rød og en blå ledning til overs som jeg ikke aner hva er til.

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Krissa

Jeg driver å hjelper en kamerat å sette inn en pioneer cd spiller i en '90 Honda Civic.

Vi fiksa begge strømkablene (rød&gul) og jord (svart), slik at det er liv i spilleren. Det som er problemet er høyttalerene. + og - ledninger fra høyttalerene er skjøtet sammen og ender i èn plugg med rød plast på. Disse var jævlig korte, og derfor forlenget vi de litt. Men når vi koblet på høyttalerene, ved å tvinne sammen + og - fra den som skal inn i spilleren, ble det ingen lyd.

Så hvis noen kunne hjelpe, hadde det vært fint. Hadde også vært kjekt om noen kunne fortelle hva de forsjellige fargene (kablene) er (høyttalerkablene). Det er også en rød og en blå ledning til overs som jeg ikke aner hva er til.

Korrekt me if im wrong here....men var det ikke du som anbefalte folk å klippe iso-kabelen i bilen...for å gjøre det på denne måten? :D

Du får unnskylde meg om jeg blir bittelittegranne skadefro :)

EDIT: Skulle gjerne hjulpet deg...men jeg skjønner ikke forklaringen din....

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det som er problemet....en tidligere eiere eller noen har kappet ISOn....og når de nå prøver å lappe det ihop så funker det ikke....am i right?

Helt riktig. Men nå har vi funnet ut av det. Vi mangler bare å forlenge høyttalerkablene litt. Men når vi tar ut høyttaleren, så går det jo ikke å trekke i kablen, den er sitter fast på en måte.

Så det er det eneste problemet nå, å få løsnet kabelen fra døra.. blah ..... det er jo bare problemer med slikt..

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider