Gå til innhold

Komplett anlegg til 97 mod galant, pris cirka 10,000kr

Ranger emnet

kennet_h

Anbefalte innlegg

Hei.

Er helt nybegynner når det kommer til bilstereo, Har en 97 modell Mitsubishi Galant. Trenger alt, Hører på hip-hop 90% av tiden. Er ute etter bra lyd, og trøkk. Hvis det er mulig til 10k da?:P Skal i allefall ikke ha bare bass, Har lyst til og bytte ut alle orginal elemntene og bare bruke de ferdige hullene. Men er ikke helt sikker på hva slags høytalere(størelser) som er der fra før:S Hvis noen vet dette så hadde det vært flott! Kommer nok til og kjøpe fra usa eller andre steder jeg får mye for pengene, tar gjerne imot forslag:) Åsså var det det med batteri da, har et gele batteri(husker ikke hvor stort)holder det til et system til rundt 10k med orginal dynamo? sikkert vanskelig og svare på uten mere info om batteriet?:P

Setter i allefall pris på all hjelp/forslag jeg får, og håper ikke innlegget er skrevet for rotete :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

Nytt batteri er ikke så kritisk i den prisklassen eller til det prosjektet her, sålenge det er rimelig friskt. Dog greit å sjekke/oppgradere strømkabler batteri/dynamo/motor/chassi.

Du trenger 5,25" komponentsett foran og 6,5" bak. Sedan du har?

Ellers er det slett ingen selvfølge at man får mer for pengene i USA. Også i Norge kan det bli solgt flere år gamle utgåtte produkter like billig som de selges i USA. ;)

Skal du ha en ny spiller med i den prisen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk!:)

Er sedan jeg har ja. Har tenkt på ny spiller og ja, men budsjette på 10,000 er ikke helt max, men en grense jeg helst vil holde meg til. Har tenkt litt på Alpine Type X 1243D som subber

http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_38_57&products_id=11645&osCsid=1ec9b3e48e6085d10fa8686c8d8c5070

Men da sprenger jeg vel budsjette ganske greit? Hvor mye ekstera må jeg regne med og bruke på de andre høytalerene for at de skal matche den subberen der? kommer til og havne på tottalt 2700-3300 for elementet fra usa.

Noen andre forslag til hva jeg skal kjøpe? spilleren må i allefall ha tilkobling for mp3 spiller. Hvilken tilkobling gir best lyd? usb? eller er det ikke så farlig?

Setter pris på all hjelp jeg får! er fortsatt ganske grønn på området:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer og gå for jl audio 12w7 som subb, Noen forslag til resten av anlegget? Helst noe som finnes hos sonicelectronix.com:usa:

:edit:

Hva tror dere om Orion HCCA-D2400 som forsterker? Har lest mye bra om den, og den er billig, vil den være bra nok til 12w7?

Endret av kennet_h
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...