solvigen Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Vurderer å bygge bilstereo innendørs. Kunne tenkt meg å samlet alt en i en kasse for å få litt system i rotet. lyden blir vell ikke like god som med en stereoannlegg, men er lyden bli vell helt grei ? Noen som har tips/anblefalinger/erfaringer med dette ? og hvordan bør det eventuelt gjøres ? (: Takk for svar ! =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Har lite trua på dette jeg, men kan jo bli et bra prosjekt! neida.. kom gjerne med updates under byggingen! og si ifra om du trenger hjelp :D *vente i spenning* hilsen hjelpende hånd å de :P Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Det eneste problemet du vil støte på er forsterkerne... Bilstereo er jo på 12V og hus-strøm er på 220V, så det er ikke akkurat bare å putte rett i kontakta. Hadde jeg vært deg, så ville jeg kjøpt meg løse elementer (her er det ikke noe forskjell på bil og hjemme-annlegg) Og kjøpt en hjemme-forsterker for å dra sakene med. Kan selvsagt sette opp et batteri og sette på lader og masse jall, men det er mange ladere og batterier som ikke har noe spesielt godt av dette, så da vil nok en av delene ta kvelden etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre W Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Finnes det ikke transformatorer som går fra 220 V til 12 V eller var det omvendt? :P Siter - 2005 Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 har gjort det i garajsen jeg. samla sammen div rester av bilstereo og kobla opp på ett batteri som får kontinuerlig lading. upåklagelig for min del. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Men, å rydde opp i rotet, og ha bilbatteri og lader med påfølgende kabler... Tja. Vitsen blir vel noe borte da. Men, Bygg den kassa, og pakk masse bilstereohøytalere i, og dra det med en stor hjemmeforsterker :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solvigen Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 tenkte å bruke en transformator om det er muligt, inni vanlige radioer og små tver er det jo transformatorer, f.eks fra 220v til 15.5v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Om du vil ha bra lyd med bilstereo så går det fint an, men de er kresne på strømforsyninga, sett ett batteri med lader i ett godt lufta rom, kjeller, utebod, ute med tak over, og legg ledninger inn dit du skal ha det. Selv hadde jeg batteri stående i kjellertrappa, med lader på, og ledninger opp i 2. etasje på utsia av veggen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg