Gå til innhold

Bygge BilCross bil ?

Ranger emnet

jsd92

Anbefalte innlegg

Det fungerer akkurat som den orginale oljetrykkslampa. Blir oljetrykket i motoren dårlig/borte så lyser denne lampa. De fleste bilcrosskjørere gir vel faen i den lampa og gasser på til det smeller allikevel, men har liksom blitt noe som man setter i allikevel. Det samme gjelder turteller også. Har montert det i alle crossbilene jeg har hatt som ikke har hatt det fra før av, men jeg veit ikke om jeg har sett på den hverken under starten eller under løp en eneste gang. Har liksom noe annet å ha øye på da, syns jeg.. Men, er flere som benytter seg av både turteller og oljetrykkslampe mer enn meg. :-) Siste løpet jeg kjørte så ble det jrodingsfeil på oljetrykkslampa. Den gikk og blunka hele 3.omgangen, og det var meget distraherende! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Ehem! turteller er vel kjekt å ha antar jeg. greit å vite hvor man bør forholde seg før motoren smeller og da sikter jeg til de uten turtall sperre :) Oljetrykksmåler/lampe, veeeel. etter noen års erfaring med bil så er det for meg et must å ha, greit å vite at en har trykk på motoren, men klart har man flust av motorer slengende rundt så er det vel greit nok :) men ja vil nok anbefale dette høyst ja. og hvis man monterer disse klokkene rett forran en så er det vel klinisk umuligt å IKKE se dem til tider vil jeg tro hehe.

De motorene som blir brukt til slike ting som feks bilcross (spes bilcross) blir kjørt på et ganske så høyt turtall over kortere eller legre perioder og dette slites på og det er ikke alle som er like flinke til å bruke gir og gass riktigt heller og da er det fint med et lite hjelpe middel feks, turteller. og helst en turteller der du kan forhånds stille nåla på et max turtall du IKKE skal overskride. På denne måten så bevarer du motoren liiit lenger enn hva du hadde gjort uten.

Men fritt valg :)

Endret av Tommy68
Lenke til kommentar
Del på andre sider