Gå til innhold

Golf V 1,4 FSI - installere turbo

Ranger emnet

Arven

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ny i dette gamet og trenger litt hjelp av erfarne bilfolk.

Jeg har nylig kjøpt meg en Golf V 1.4 FSI 04 modell, gått 59000.

Bilen er fin den, men mangler litt drag, kun 90 hester.

Det jeg lurer på, er det mulig å etterinnstallere en turbo på denne motoren og hva vil det i tilfelle koste?

Noen som har erfaringer med dette?

Mvh

Arven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

122 var jo ikke sykt mye mer, hadde trodd jeg skulle klare å hente ut mer.

Men de har jo en 1.4 GT med 170hk har de ikke, men det er kanskje ikke samme motoren i utgangspunkten?

Hva vil det koste meg å sette på en turbo, forutsatt at jeg gjør jobben selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er over normalt fingernem så vil jeg hevde at en slik ombygging er noe av det dummeste du kan gjøre på en slik bil. Med stor sannsynlighet må motorens styringssystem bygges om eller byttes. Nyere biler har stor grad av integrerte elektroniske styringssystemer, så her bør man vite hva man gjør.

Videre holder det nok ikke å anskaffe en halvråtten turbo til noen skarve tusenlapper. En slik ombygging vil medføre endringer i store deler av motorens periferi fra luftfilter til eksosanslegg, men også smøresystem. Også internt i motoren kan det tenkes at du må gjøre endringer, jeg tenker i første rekke på kompresjonsforhold, bedre kjøling av stempler og denslags.

Men du gjør selvsagt som du vil!

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider