stepside Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Hei Bytte kamreim, på min golf 2.0 (USA). Efter byttet lyser engine lampen. Motoren går fint å trekker bra, tomgangen er ikke helt ren, den fusker bitte litt. Tokk bilen til VAG, fikk G40 sensor feil (urealistisk verdi) fikk ikke med meg tallkoden. På Vag foreslog mekanikeren at jeg skulle justere noe i fordeleren. Han sa at rotoren skulle stå på et strekk i fordeleren. Skjønner ikke hva han mener. Finner det vanskelig å forstå at tenningen må justeres etter kamreimsbytte. Er det greit å bytte G40 sensoren (Hall sensoren, Cam Position sensor)? Eller har dere noe annet å foreslå? Irriterer meg over at engine lampa lyser, det må jo være et feil et eller annet sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Seff må du justere tenninga etter tannreimsbytte. Sett motoren på merkene sine, så løsner du 13mm skruen ved sidenav fordelern, tar av fordelerlokket og vrir fordeleren til rotoren peker midt på merket i fordeleren. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Har du ikke glemt noe her? motoren må vell stå i ØD på første sylinderen ellers blir vell det du skriver bare tull? Eller....har jeg missforstått noe? Det beste er vell å bruke en tendningslampe.....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Ja, må sveive motoren opp på merket på svinghjulet og kamdrevet.. Har du tenningslampe er det det beste ja Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Trykk her Hvis du tar av rotoren og dekselet under der så er det et lite merke i kanten på selve fordelerhuset. Du kjenner det enklest hvis du drar fingeren forsiktig over kanten. Det kan se ut merket er laget av noen som har risset med en baufil.. Rotoren skal peke rett på dette merket når motoren er i ODC(ØD). Se linken over for hvor resten av merkene er. Har nettopp byttet fordeler selv på min AFT, som er tilnærmet identisk din ABA, og da fant jeg bare frem alle timingsmerkene før jeg fjernet gammel fordeler og installerte ny.. For å bytte Hallgiver må du demontere fordeleren, en jobb jeg ikke har giddet å prøve meg på ennå... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 tak T.B.i veldig bra link! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.