Gå til innhold

Min Skoda Octavia

Ranger emnet

buffer

Anbefalte innlegg

Hei! Da har jeg etter snoking på forumet her, kombinert med lyst på ny bil, funnet ut at Skoda Octavia var bilen for meg!

Fant en på finn.no her i Tromsø, dro på prøvekjøring igår, og bestemte meg fort for at den ville jeg ha!

Idag ble alt ordna, så da ble den nye bilen henta!

Det er en Skoda Octavia Elegance 1.6, 102 hk. 2001 modell. Gått 111300 km. Ser veldig bra ut, ekstremt komfortabelt å kjøre (iallefall etter min forrige bil som var en 1990 mazda 323f).

Prøver slenge opp noen bilder jeg rakk å ta før jeg måtte på jobb! Satser på at jeg klarte få dem til rett størrelse! Står en gammel pioneerspiller i bilen, men gamle eieren hadde lagt ved ett Ipodadapter til den, så er bare å skaffe seg en ipod istedet for ny spiller, så slipper jeg cd-rot i bilen!

img0457u.jpg

img0458u.jpg

img0459x.jpg

img0460r.jpg

img0461w.jpg

img0462v.jpg

img0463e.jpg

img0464w.jpg

img0465njr.jpg

img0466e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit til oss,

grattis med ny bil, bare og spørre oss om det er noe du lurer på eller trenger hjelp til.

har du tenkt til og gjøre noe med bilen eller beholde den som den er?

kos deg med bilen :D

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit til oss,

grattis med ny bil, bare og spørre oss om det er noe du lurer på eller trenger hjelp til.

har du tenkt til og gjøre noe med bilen eller beholde den som den er?

kos deg med bilen :D

Ole

Er fornøyd med den sånn som den er, iallefall foreløpig! Kanskje det blir litt nye høyttalere inni, hvis jeg ikke er fornøyd med lyden i de som er.. Må teste litt først. Ellers så syntes jeg det er litt kjipt at eksosen peker ned i bakken under bilen, og burde heller vises litt bedre bak! Så vi får se hva det blir til angående ny potte.

Av en eller annen grunn så kom varsellampa for motorelektronikk, eller hva det var, på når jeg kjørte rundt isted. Ei gul lampe på venstresiden i spedometeret. Har kjøpt hos forhandler, så har bruktbilgaranti, så skal vel stikke innom imorgen å høre med dem! Er Skodaforhandler også, så de har vel peiling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Jeg lurer på om det er en "gang" ifra der cdspilleren står, og inn i hanskerommet? Ønsker å skjule ipodadapteret og ipoden i hanskerommet, nå ligger dem i den hylla under cdspilleren.

I tillegg lurer jeg på om noen vet hvordan man tar ut den Pioneerspilleren? Den står inni ett sånt "tyverideksel", husker ikke helt hva det kalles.

Fulgte ikke med noen verktøy eller sånt for å ta ta ut denne.

Lurer også på om noen har noen erfaring med Pioneers cd-IB100 som er ipod-adapter til den spilleren som står i bilen. Når jeg plugger i en Ipod Nano, 4th generation, så står det i displayet på ipoden at den ikke kan lades med dette tilbehøret. Det står i spesifikasjonene til cd-IB100 at den skal lade ipoden mens den er i bruk såvidt jeg forsto..?

edit: Må kanskje nevne at jeg tror jeg har den første versjonen av cd-IB100, den hvite, ikke den sorte.

Mvh Magnus

Endret av buffer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil!

CD-spilleren har enten spor på hver side når du vipper ned displayet eller bak ramma rundt,om den er til å ta av.

skal nok være plass til å strekke i-pod kabelen til hanskerommet,om du får ut radioen og rommet under skal det være plass til å få lagt kabelen bort,hvis ike må hele midtkonsollen der radio sitter demont. Og så må det bores et hull inni hanskerommet,ikke bor inn i varmeapparatet da....:D

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så vanskelig å få fiksa det igrunn, brukte bare strips som "nøkler" for å få ut ramma cdspilleren står i, så fikk vi ut det rommet under også. Deretter var det bare å skru ut hele hanskerommet, så borra vi ett hull nederst i hanskerommet, og tok ledningene gjennom! Funka flott, og bilen ser mye mer ryddig ut inni med en gang!

(Jeg mista seff ett lite skrujern ned bak cdspilleren, så vi måtte da skru ut askebegeret også, og da kom skrujernet ut, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider