Movikon Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Hei. Jeg har en girkasse som er sagt å komme fra en '75 240 med B20 motor. Jeg lurer på om dette er sant; hvis det er det burde clutchuset på kassa være verdt litt. Noen som vet hvor mye? Den største forskjellen mellom huset på girkassa og et fra en vanlig M45/6/7 er så vidt jeg kan se at det på girkassa er 'rundere i bakkant'. Hvis girkassa på bildene ikke er til en bil med B20/M45, hva er da forskjellen på clutchusene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Ser ut som du har det "sjeldne" clutch-huset ja.. Har sett det går for alt mellom 1000-3000kr.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Takk for svar, det var det jeg håpet på! Girkassa er lagt ut for salg i denne tråden: http://www.bilforumet.no/deler/228664-diverse-deler-volvo-140-sport-selges.html#post2540963 mvh movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 eneste grunnen til at clutch huset fra girkassa som står på b20 er ettertraktet er at det blir brukt når man rettstiller motorer i eks 240-740osv. clutch huset fra gammel diesel motorene i volvo 240 og 740 er også ettertraktet siden disse passer over på audi 2.2turbo blokk. va jo reportasje i gatebil mag om en som hadde monter 2.2 audi s2 motor i en 240 og han brukte diesel chlutch huset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Hvis girkassa er av samme type som på bilde er det ikke verd nåla i veggen engang. Bilde viser en M40 kasse og de cl.husene passer ikke på M45/46/47. Er ganske stor forskjell på de selv om det ikke synes så godt for et utrent øye. Slik ser det verdifulle ut, Verdifullt til høyre, søppel til venstre Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Takk for svar og nyttig informasjon! Er du helt sikker på at girkassa på bildet er en M40? mvh movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 100% sikker, Du ser det enkelt på at den er mye slakere enn M45/46/47. I tillegg ser du de 4 umbrakoskruene som fester cl.kåpa til kassa. Disse syns ikke uten fra på M45/46/47. bare å finne et bilde av M45 og sammenlign. Søk f.eks på google. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Ok, da vet jeg det. Takk igjen for svar. mvh movikong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 hei. Det vil da si at jeg som har m40 orinalt i min 244 med b21e motor, kan putte clutchuset fra 244`n over på Amazonen min(b20 og 4trinns) og putte inn en skråstilt motor i den? Hvis jeg har forstått rektig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Nei.. Du må da ha det sjeldne clutch-huset jeg trodde trådstarter hadde.. Er faktisk lett å se feil når man ikke ser flaten som er mot girkassen.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Nei.. Du må da ha det sjeldne clutch-huset jeg trodde trådstarter hadde.. Er faktisk lett å se feil når man ikke ser flaten som er mot girkassen.. :p Ehh JO!!! dette clutchhuset er faktisk enda mer sjeldent. en B20/M45 skakking til M40 er utrolig sjeldent og ettertraktet blandt annet i VOC fordi M40 er tettere i giringen er M45 mellom 2nd 3rd gir. Finnes også et clutchhus som passer b20 og M400/410 som tåler veldig mye... ZF kasse det.. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 hei. Det vil da si at jeg som har m40 orinalt i min 244 med b21e motor, kan putte clutchuset fra 244`n over på Amazonen min(b20 og 4trinns) og putte inn en skråstilt motor i den? Hvis jeg har forstått rektig. Det stemmer. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 er jo helt klart en m40 kasse og det er ikke noe vanskelig å se , du har en b20/m40 kasse me kortgir tang lokk. Den skejldne kåpene er : B20/m45(kom på 244/242 i 75 lett blandet og KUN på 242l frem til oktober 76) B20/m400 kom i p1800 i noen få årsmodeler.B21/m40 kom i 75/76 på 244/245 Disse er nok mere ettertraktet i dag en b20/m45 pga voc. Men for en 140 entusiast så er det gull å komme over en b20/m45 kombinasjon.. for da kan man jo få en overdive kasse el en 5trinns kasse i de og ikke omkomme av støy i 80km/t i 140... Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.